مناسب‌سازی اماکن تاریخی و گردشگری در لرستان مغفول مانده است

مسئول دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی لرستان گفت: مناسب‌سازی اماکن تاریخی و گردشگری در استان مغفول مانده است.

الهام ناظری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه نوروز هستیم نیاز است اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فکری برای ایجاد دسترسی جهت حضور افراد معلول در اماکن تاریخی و طبیعت‌ کند.

وی بر ضرورت مناسب‌سازی اماکن تاریخی و گردشگری در استان تأکید کرد و با بیان اینکه  در تمام دنیا مکان‌های تاریخی مناسب‌سازی شدند اما این مهم در کشور و لرستان مغفول مانده است، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم ماشین ونی را دم درب قلعه قرار دهند تا افرادی که از ویلچر استفاده می‌کند بتواند از این محل بازدید کنند همچنین در قسمت‌هایی که پله وجود دارد از بالابر استفاده کنند.

مسئول دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی لرستان گفت: نیاز است در مکان‌های تاریخی بدون تخریب و با استفاده از وسایل کمکی و راهکارهای جایگزین فرصت دسترسی برای  حضور افراد ناتوان و کم‌توان ایجاد شود.

ناظری افزود: با توجه به اینکه لرستان مسیر تردد اردوهای راهیان نور است ضرورت دارد مکان‌های قابل دسترسی ایجاد کنیم به‌عنوان نمونه در هتل‌ها توالت فرنگی نصب و ورودی غذاخوری‌ها را هم‌سطح کنیم.

وی گفت: نیاز است چندین نمازخانه، آبخوری، اقامتگاه و... مناسب‌سازی  شود و یا حتی چند تا از سکوها در پارک‌های شهرهای استان را برای حضور افراد کم‌توان و جانبازان مناسب‌سازی کنند تا بتواند در مسیر رفتن به سمت جنوب در این استان نیز اقامت داشته باشند.

مسئول دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی لرستان عنوان کرد: مناسب‌سازی فضاهای عمومی نیاز امروز جامعه ماست که باید دستگاه‌های ذی‌ربط اهتمام لازم را به این مقوله داشته باشند.

ناظری تصریح کرد: تا زمانی‌که مقوله مناسب‌سازی به‌عنوان باور و اعتقاد مردم شکل نگیرد راهی از پیش نخواهیم برد.

کد خبر 13680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد