افتتاح اولین پلی کلینیک تخصصی ژنتیک در استان کردستان

مرکز پلی کلینیک تخصصی ژنتیک ماد ، بمناسبت دهه مبارک فجر صبح امروز 21 بهمن ماه با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی این مرکز اولین پلی کلینیک تخصصی ژنتیک در استان کردستان است و در راستای انجام طرح های شناسایی اختلالات ژنتیکی مددجویان سازمان بهزیستی و همچنین طرح غربالگری اختلالات ژنتیکی در افراد 15 الی 25 سال ویژه مدارس و دانشگاه ها و افرادهایی با ریسک بالا راه اندازی شده است،افراد دارای اختلالات ژنتیکی به این مراکز مشاوره ژنتیک دارای مجوز از سازمان ارجاع داده میشود.

 باقر کرمی معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان در این مراسم اظهار کرد: استان کردستان جزو استانهایی است که در بحث ژنتیک زیر ساخت های مورد نیازش آماده سازی شده است.

وی افزود: از مسئولین تقاضامندیم نه تنها برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی بلکه برای افرادی که ازدواج فامیلی ،ریسک بالا دارند کمک های بلاعوض تخصیص داده شود.

عبدالملکی مسئول فنی این مرکز در جمع مسئولین گفت : هدف از راه اندازی این مرکز سلامت خانواده،سلامت نسل ها و کمک به امید زندگی بهتر است.

وی اظهار کرد: بیماری هموفیلی یکی از 4 هزار بیماریست که در اختلالات ژنتیک وجود دارد به ازای هر بیمار هموفیلی 21 هزار دلار در سال هزینه می شود.

عبدالملکی اضافه کرد: در کشور 700 هزار نفر به بیماری هموفیلی مبتلا است و این بیماری ژنتیکی هزینه ی بالایی دارد و مهمترین کار در این راستا پیشگیری است و با پیشگیری به موقع می توان هزینه های دولت و خانواده را کاهش داد.

کد خبر 13661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد