فعالیت ۴۵ هزار مرکز غیر دولتی سازمان بهزیستی در کشور

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که بیش از ۴۵ هزار مرکز غیر دولتی سازمان بهزیستی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد یک هزار و 700 مرکز غیر دولتی سازمان بهزیستی در آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.

کاظم نظم ده در سومین جلسه شورای مدیریتی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که کار کردن در بهزیستی بسیار سخت است، گفت: معتقدم اگر عشق و ایمان نباشد نمی‌توان کاری در سازمان بهزیستی انجام داد.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: سازمان بهزیستی کشور مولود مبارک انقلاب اسلامی بوده و همواره خدمات بسیار ارزشمندی داشته است، اگر سازمان بهزیستی تاسیس نمی‌شد اکنون بسیاری از مشکلات زمین مانده و بحران‌های پیچیده‌ی اجتماعی، امنیتی و سیاسی ایجاد شده بود.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: اگر در 45 هزار مرکز غیردولتی سازمان بهزیستی  ۱۰ نفر مشغول کار شوند، یعنی ۴۵ هزار نفر در این مراکز دارای شغل هستند ولی بهزیستی کشور در مجموع ۲۲ هزار نفر پرسنل دارد که معتقدم ایجاد این مراکز نه تنها برای دولت در اشتغال باری ایجاد نکرده بلکه باری از دوش دولت نیز برداشته است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که نباید نسبت به عملکرد خود مغرور شویم، گفت: کارهای خوبی در سازمان بهزیستی انجام شده اما همچنان کارهای زیادی هم روی زمین مانده است.

نظم ده خاطرنشان کرد: زمانی که در بهزیستی برخی واژه‌هایی را مانند "معتاد یک بیمار است" را مطرح می‌کردیم برخی از دستگاه‌ها در واکنش  به ما می‌خندیدند، معتقدم امروز باید به سمتی پیش رویم که نسبت به عملکردمان مغرور نشویم، بلکه باید کارهایی که زمین مانده را نیز شناسایی و رفع کنیم.

 وی با تاکید بر این‌که باید در فعالیت‌های خود بازنگری کنیم، گفت: امروزه سازمان بهزیستی به سمت شفاف سازی فعالیت‌ها پیش می‌رود قطعا در حال حاضر گروه هدف ما با گروه هدف ۳۰ سال قبل بسیار فرق کرده است.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی جزو دستگاه‌های سالم است و همواره طی چند سال در جشنواره شهید رجایی در سطح کشور و استانی مقام اول را در بین دستگاه‌ها کسب می‌کند.

وی ادامه داد: طبق بررسی وزارت علوم، بانک مرکزی و سازمان آمار و امور استخدامی، میزان رضایت‌مندی مردم از سازمان بهزیستی در سال 97، بسیار مطلوب بوده است، در حالی که در آن زمان حقوق و مزایای سازمان بهزیستی بسیار کم بوده و از لحاظ حقوق جزو دومین دستگاه از رتبه‌ی آخر قرار داشتند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی نیز در حوزه سلامت نیز جزو دستگاه پیشرو است ولی نباید مغرور شویم و همواره رو به جلو حرکت کنیم؛ اکنون زیرساخت هوشمند کردن فعالیت‌ها به خوبی در کشور ایجاد شده و می‌توانیم مسائل بهزیستی را از این طریق رفع کنیم.

وی با بیان این‌که از 45 هزار مرکز غیر دولتی سازمان بهزیستی، 272 مرکز متعلق به همکاران بهزیستی است، گفت: از این تعداد تنها 172 نفر از همکاران بهزیستی دارای مرکز غیردولتی هستند و مابقی افراد نیز در مراکز کار می‌کنند.

نظم ده ادامه داد: 45 مورد از مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی نیز در آذربایجان شرقی متعلق به همکاران بهزیستی است که از این تعداد تنها 25 مرکز فعال است که آن‌ها نیز علاقمند به جابه جایی پست هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‎که آموزش و پرورش از اصل ماموریت خود خارج شده و  به سمتی پیش رفته که درآمد زایی می‌کند، گفت: امروزه هزینه ای که در مدارس غیر دولتی شهرهای بزرگ برای تحصیل فرزندان پرداخت می‌شود، از دانشگاه‌های خارج از کشور بسیار گران است.

وی با تاکید بر این‌که الکترونیکی کردن مباحث را شفاف‌تر می‌کند، گفت: سازمان نیاز دارد به سمت جلو حرکت و ایرادهای خود را رفع کند، اکنون در جهان نیز مدل نظارت بسیار تغییر کرده است، معتقدم مدل سنتی نظارت بسیار پر هزینه و بسیار ناکارآمد است، با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات می‌توان از راه دور نیز برخی کارها را انجام داد.

کد خبر 13657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد