کرج | فعالیت دائمی باشگاه‌های مثبت (ایدز) افتتاح شد

مدیر بهزیستی کرج در ارائه فعالیت باشگاه مثبت ایدز تصریح کرد :بهزیستی بعد از وزارت بهداشت، مهمترین شریک در برنامه استراتژیک ملی کنترل عفونت اچ‌آی‌وی یا ایدز است که بخش کنترل مصرف‌کنندگان پرخطر مانند زنان دارای رفتار پرخطر، مصرف‌کنندگان مواد و کودکان خیابانی برعهده بهزیستی گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز: ظهر امروز در مراسمی با حضور «معصومه عباسی زاده» معاون امور توسعه و  پیشگیری بهزیستی استان البرز و «علیرضا فتاح پور » مدیر بهزیستی شهرستان کرج مرکز باشگاه مثبت تحت نظارت بهزیستی کرج افتتاح شد .

علیرضا فتاح پور درباره باشگاه مثبت (ایدز)گفت : باشگاه های مثبت مراکزی غیر دولتی هستند که از اواخر دهه ٨٠، برای حمایت روانی – اجتماعی از مبتلایان به اچ‌آی‌وی و ایدز راه‌اندازی شد.

یکی از اهداف راه‌اندازی این باشگاه‌ها، انجام اقداماتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بود. در این باشگاه‌ها، خدماتی ارائهمی‌شود که شاید در مراکز بهداشتی – درمانی وجود نداشته باشد، اما افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی به آن نیاز دارند. هر چند که خدمات ارایه‌شده در این باشگاه‌ها نمی‌تواند جایگزینی برای مراکز مجهز و تخصصی باشد، اما می‌تواند با توانمندسازی و بهره‌مندی از توان و مشارکت مبتلایان، کمک زیادی به برنامه‌های موجود در حوزه سلامت کشور باشد.

وی در ادامه افزود: در باشگاه‌های مثبت ایدز، چندین نوع خدمات ارایه می‌شود؛ یکی از آنها خدمات جسمی به مبتلایان است. در این بخش، پایبندی به درمان، آگاهی در مورد عفونت‌های این بیماری، نحوه تغذیه، سبک زندگی درست، آزمایش‌های دوره‌ای، مقاومت‌های دارویی، آگاهی در مورد درمان، عوارض درمان و ... مورد توجه قرار می‌گیرد. بخش بعدی، خدمات روان است. این‌جا بیماران از خدماتی مثل مشاوره قبل و بعد از تشخیص، نحوه اعلام ابتلا به دیگران، آموزش مهارت‌های ذهنی، تقویت وابستگی‌های اجتماعی و گروهی، شیوه مواجهه با انگ و تبعیض، احتمال ابتلا به افسردگی، عوارض روانی عفونت و مرگ و ... استفاده می‌کنند. 

.

کد خبر 13641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد