بازدید دکتر حیدری از پروژه پرورش کاکتوس خانواده دارای دو عضو معلول شهرستان ساوجبلاغ

دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان به همراه ژاله کاظمی معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی از پروژه پرورش کاکتوس خانواده دارای دو عضو معلول شهرستان ساوجبلاغ بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز در این پروژه خانوار دو عضو معلولی روستایی به جهت راه اندازی گلخانه پرورش کاکتوس تسهیلات خود اشتغالی از بهزیستی دریافت نموده و از این طریق امرار معاش می نمایند.

دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان حاشیه این بازدید گفت : بحث توانمند سازی از برنامه های استراتژیک سازمان بهزیستی است که با مؤلفه های مختلفی که توانمند سازی می تواند داشته باشد بحث اشتغال یکی از برنامه های بسیار خوب در این زمینه است.

وی افزود : از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ تا کنون مبلغ ۴۰میلیارد تومان از طریق بانک های استان به بهزیستی البرز جهت ارایه تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تخصیص یافته است که با این مبلغ بیش از ۱۱۱۶ طرح به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده اند که تا کنون به تعداد ۴۰۰ طرح وام خوداشتغالی پرداخت گردیده است.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد : تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات مذکور نیازمند همراهی و همکاری مطلوب بانک های استان در جهت توانمندسازی اقشار آسیب پذیر تحت حمایت بهزیستی می باشد.

جامعه هدف بهزیستی از جمله گروههای معلولین ، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبودیافته ، فرزندان ترخیصی از مراکز جهت تسهیل در ایجاد شغل با ارایه یکی از موارد (مجوز کسب و کار از صنف مربوطه، مدرک فنی و حرفه ای ، کارودانش، مدارک دانشگاه علمی و کاربردی، جهاد دانشگاهی و یا صنایع دستی و گردشگری ) می توانند با مراجعه به حوزه های مددکاری و اشتغال بهزیستی شهرستانها از این تسهیلات بهره مند گردند.

کد خبر 13626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد