شریعتمداری: رویکرد عدالت محور، شرایط زندگی بهتری را برای مردم فراهم می کند/حضور فعال بانوان در همه عرصه ها از جمله دانشگاه، پس از انقلاب چشمگیر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : در اقتصادی که ۴۷۰ هزار میلیارد تومان فقط در سطح بودجه عمومی در سال هزینه می شود اگر رویکرد عدالت محور حاکم باشد، بخش های دیگر را نیز متحول ساخته و شرایط زندگی بهتری را برای مردم فراهم می سازد، بنابراین باید تلاش کرد که امید را در دل مردم زنده نگه داریم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی محمد شریعتمداری  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب در نشست مادران ، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: عاملی که باعث شد رژیم تا دندان مسلح شاه سقوط کند تبعیض و بی عدالتی در جامعه بود .
شریعتمداری تاکید کرد : بنابراین ضروری است که جلوی تبعیض های ناروا،  بی عدالتی و مفسده ها و بطور کلی هرآنچه که غیر از آرمان های جمهوری اسلامی است گرفته شود تا به آرمان های مد نظر امام ( ره ) دست یابیم.
وی به رشد حضور فعال بانوان در همه عرصه ها پس از انقلاب اشاره و تصریح کرد : امروز مجموعه باسوادان ، تعداد زیاد دانشگاهها و افراد تحصیل کرده ، حضور والای بانوان در همه عرصه ها از جمله دانشگاهها ، افزایش بهداشت، پتروشیمی ها و نیز بهره برداری از ظرفیت های فولاد، فاصله ما را با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی نشان می دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد عدالت، رفع تبعیض و ایجاد شرایط مطلوب در زندگی هدف قیام مردم بود خاطرنشان کرد : از سوی دیگر امام (ره) تنها معنویت به مردم بشارت نداد،  بلکه رسیدگی و توجه به رفاه مردم و نیز بالا بردن سطح رفاه عمومی نیز در فرمایشات ایشان بود تا از این راه بتوان نظام عادلانه ای را در کشور حاکم کرد.
شریعتمداری با اشاره به رحلت حضرت ام البنین (س ) به ویژگیهای شخصیتی ایشان پرداخت و گفت : ایشان  دارای فضایلی نظیر شجاعت و اهل شعر و ادب  و از محدثان بزرگ اسلام بود . در عین حال در اوج مظلومیت بود و چهار فرزند خود را در راه حضرت امام حسین (ع) تقدیم کرد و این صحنه در منظر عشق و دلدادگی از زیباترین صحنه هاست .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود :  معتقدم شما بانوان هم که از خانواده شهدا و ایثارگران هستید و با نفس شهید زندگی کرده اید نمی توانید این جایگاه را با هیچ چیز دیگر عوض کنید.این جایگاه را حفظ کنید که بسیار با ارزش است.
۴۱ درصد از کارکنان وزارتخانه و سازمانهای تابعه را بانوان تشکیل می دهند
وحیده نگین مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده  نیز در ابتدای این نشست  با تسلیت سالروز رحلت حضرت ام البنین ( س) گفت : جامعه هدف زنان این وزارتخانه از گستردگی بسیاری برخوردار است به نحوی که جامعه زنان کارگر ، تعاونگر ، بیمه شدگان ، زنان سرپرست خانوار و ... دغدغه ها و نیز برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های خاص خود را دارند . 
وی افزود : بنابر این برای حل مسائل اجتماعی باید نگاه ویژه ای هم به این جامعه هدف داشته باشیم .  بر همین اساس هم وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه ای به گروههای هدف این وزارتخانه دارند . 
نگین افزود : از طرف دیگر ما در این وزارتخانه جامعه هدف بانوان همکار وزارتخانه را داریم که ۴۱ درصد از پرسنل وزارتخانه و سازمانهای تابعه را تشکیل می دهند   که در این رابطه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دغدغه ارتقای مدیریتی این دسته از بانوان همکار وزارتخانه را دارند .
مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده گفت : تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدا این بود که یک برنامه عملیاتی برای ارتقای سهم مدیریتی زنان و جوانان ارایه شود  که خوشبختانه بر همین  اساس بخشنامه ای را  به سازمانهای تابعه ابلاغ کردند تا مطابق با برنامه ششم توسعه  سهم مدیریتی زنان به ۳۰ در صد در سازمانهای تابعه افزایش یابد . همچنین مکلف شدند که برنامه عملیاتی خود را در این خصوص ارایه دهند .
وی افزود : در دولت دوازدهم و در مدت زمان سه ساله شاهد رشد بیش از ۲۷ درصدی سهم مدیریت زنان در وزارتخانه و سازمانهای تابعه هستیم  و در همین یکسال اخیر دو  نفر از بانوان در مدیریت ارشد سازمانهای تابعه منصوب شدند .
مشاوزیر در امور زنان وخانواده  افزود : اما لازم است با توجه به رویکرد فساد ستیزی و شفافیت آقای شریعتمداری، شاهد حضور زنان در هیات مدیره های صندوق ها ، شرکتها و بخش های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشیم . 
وی همچنین به رویکردهای فرا بخشی حوزه زنان و خانواده این وزارتخانه پرداخت و گفت : خوشبختانه تاکنون توانسته ایم از ظرفیت بین بخشی در حوزه زنان استفاده کنیم . 
نگین گفت : ایجاد تعاونی های زنان مراقب از سالمندان و کودکان با استفاده از ظرفیتهای بین بخشی مثل تعاون، صندوق کارآفرینی امید و بهزیستی از جمله  برنامه های حوزه زنان و خانواده این وزارتخانه  است . 
وی برگزاری دوره های آموزشی، اجرای برنامه های غربالگری ، فرهنگی و اجتماعی و ایجاد نشاط ویژه بانوان این وزارتخانه را از دیگر اولویت های این حوزه برشمرد.
کد خبر 13623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد