سامانه خدمات بانکی ویژه  افراد نابینا و کم بینا برای اولین بار در استان کرمان رونمایی شد

سامانه ارائه خدمات بانکی به افراد کم بینا و نابینا در شعبه بلوار جمهوری بانک تجارت کرمان برای اولین بار در استان رونمایی شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان آیین رونمایی از اولین سامانه ارائه خدمات بانکی باحضور مدیرکل ، معاون توانبخشی ، کارشناسان بهزیستی استان کرمان و مدیران بانک تجارت برگزار شد .
عباس صادق زاده  مدیرکل بهزیستی در آیین رونمایی از این سامانه با قدردانی از این اقدام ارزشمند برای دسترسی افراد کم بینا ونابینا به خدمات الکترونیکی بانکی اظهار داشت : این اقدام نشان از وجود احساس مسئولیت اجتماعی در مدیران و برنامه ریزان است .
وی پاسخگویی به موقع به برخی از نیازهای افراد با محدویت های خاص را ضروری دانست و افزود :تاخیر یا بی توجهی به این گونه نیازها ، اختلالی عمیق در خدمات اجتماعی – رفاهی ایجاد می کند که در طولانی مدت آثار سوء آن بروز خواهد کرد .
صادق زاده با تشریح اینکه افراد نابینا و کم بینا به دلیل شرایط خاصشان برای استفاده از هرگونه خدمات بانکی با مشکلات بسیار روبه رو بودند ؛ گفت : فراهم کردن این امکان نه تنها باعث دسترسی آسان و بی واسطه می شود ، بلکه سنت نیک احترام و توجه به مردم با هر شرایط که البته از گذشتگان به یادگار مانده ، گسترش می یابد .
مسلم سلطانی مدیر شعب بانک تجارت استان با ابراز خرسندی از حضور افراد نابینا و کم بینا و همچنین مدیران در این آیین در تشریح سامانه خدمات بانکی ویژه افراد نابینا و کم بینا اظهار داشت : این سامانه با صفحه کلیدی به صورت صوتی داده های مورد نیاز را به فرد نابینا یا کم بینا منتقل می کند و فرد متقاضی با خط بریل اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در نهایت بی نیاز از حضور یک همراه می تواند تمامی خدمت بانکی مورد نیاز را دریافت کند .
گفتنی است در این آیین گروه هنری از افراد کم بینا و نابینا به اجرای برنامه پرداختند و یکی از افراد نابینا نمادین از سامانه استفاده و نحوه کار با سامانه را آموزش داد . همچنین از سوی بانک تجارت به گروه های هنری حاضر هدایایی به رسم یادبود اهداء شد .

کد خبر 13607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد