یکی از اهداف اصلی سازمان بهزیستی استقلال افراد دارای معلولیت در جامعه است

معاون وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم اختتامیه اولین جشنواره طرح ورزش و بازی‌های بومی محلی فراگیر در برنامه توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در مشهد گفت: هدف اصلی این سازمان استقلال افراد دارای معلولیت در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی،وحید قبادی‌دانا ظهر امروز، 19 بهمن‌ ماه، در مراسم اختتامیه اولین جشنواره طرح ورزش و بازی‌های بومی محلی فراگیر در برنامه توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR)  که در مجتمع توان‌بخشی همدم برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما این است که افراد دارای معلولیت یک زندگی مستقل همراه با منزلت و شان اجتماعی در جامعه و درون خانواده خویش تجربه کنند؛ به این صورت که فرد دارای معلولیت باید بتواند تحصیل، بازی و... انجام دهد و فرزندی خوب برای خانواده، همسری خوب در خانواده و... باشد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این فرد باید یک نیروی مفید برای جامعه خود باشد، عنوان کرد: حساسیت ما این است که افراد دارای معلولیت در مناطق کم‌تر برخوردار و دور افتاده، نادیده گرفته نشوند. هدف این است که این افراد دیده شوند.

قبادی‌دانا با اشاره به اینکه اهداف ما باید در عمل برای این افراد پیاده شود، بیان کرد: طرح CBR سال‌هاست که در کشور ما اجرا می‌شود. این طرح، طرح توانمدسازی مبتنی بر محله، جامعه و اجتماع است. بر همین اساس یکی از راه‌های توانمندکردن افراد، ورزش است.

وی خاطرنشان کرد: رقابت با هم‌سالان، هم‌رده‌ها و هم‌نوعان و... باعث ایجاد روحیه امید به آینده در شخص دارای معلولیت و خانواده‌ او می‌شود. این امر سبب ایجاد تحرک در سایر آحاد جامعه نیز خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه برنده واقعی این مسابقات خانواده‌های افراد دارای معلولیت هستند، تاکید کرد: من خیلی خوشحالم که در کنار شما عزیزان قوچانی، چنارانی، تربتی و مشهدی هستم. این طرح به خوبی در روستاهای این چهار شهرستان اجرا شد. امیدوارم این طرح در استان‌های هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان نیز به خوبی به اتمام برسد.

قبادی‌دانا گفت: برنامه‌ای که سازمان بهزیستی در سال 99 بایستی اجرا کند، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی و بازی‌های بومی محلی برای تمام افراد دارای معلولیت در همه روستاهای کشور است. امیدوارم بتوانیم این برنامه را در 31 استان کشور اجرایی کنیم.

وی افزود: امیدواریم برای ارتقای روحیه و توانمندسازی افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آن‌ها در روستاها امکانات لازم فراهم شود. همان‌طور که در کلان‌شهرها و تهران زمینه برای افراد دارای معلولیت فراهم شده است.

رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد: شرمنده شما هستم که مراکز توان‌بخشی ما در شهرستان‌ها آن‌طور که باید و شاید در دسترس شما نبود. امیدواریم بتوانیم با حضور تسهیل‌گران ما در حوزه ورزش و بازی‌های بومی و محله‌ای کمکی به توانمندی‌های روحی و جسمی شما عزیزان کنیم.

قبادی‌دانا اظهار کرد: امیدواریم افراد دارای معلولیت یک زندگی مستقل همراه با منزلت و شان اجتماعی در جامعه و در درون خانواده خود تجربه کنند. امیدوارم با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم، بتوانیم اهداف دولت تدبیر و امید را به خوبی پیش بریم.

کد خبر 13601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد