آغاز عملیات احداث ۱۵هزار واحد مسکونی  با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)

آیین کلنگ زنی 15000 واحد مسکونی کشور با حضور دکتر قبادی دانا معاون وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی کشور در نیشابور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم آغاز عملیات احداث ۱۵هزار واحد مسکونی  با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)ویژه افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار که در شهرستان نیشابور خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و جانفشانی شهیدان انقلاب از جمله شهید فیاض بخش بنیان گذار سازمان بهزیستی و ۸۰ شهید این سازمان را گرامی می داریم.

وی افزود: یکی از وظایف بهزیستی توانمند سازی مددجویان است و یکی از موضوعات مهم برای خانوارهای بهزیستی موضوع نبود مسکن است که در سبد خانواده ها سنگینی می کند.

قبادی دانا تصریح کرد:سازمان بهزیستی از سال ۸۴ فعالیت های خود را در حوزه مسکن مددجویان آغاز کرده و ۶۰۰واحد مسکونی در این سال واگذار شده است و خوشبختانه این امر جهش خوبی داشته بطوری که تا امروز ۱۱۳ هزار واحد مسکونی واگذار شده است.

معاون وزیر رفاه با بیان این مطلب که ۷۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید به مددجویان واگذار شده است گفت: واگذاری های گذشته به صورت تسهیل گری مسکن بوده و بخشی توسط خود خانواده بازپرداخت به صورت وام بوده است و بخشی از طرف خیرین تامین می شد در پروژه افراد دارای ۲ معلول که از سال ۹۴ توسط ۵ مجموعه مدیریت و راهبری می شود و ۱۴ هزار خانوار احصاء شدند.

قبادی دانا تصریح کرد:۷ هزار واحد مسکونی به معلولین واگذار شده که امروز در دهه مبارک فجر ۴۷۰ واحد دیگر برای افراد دارای ۲معلول واگذار می شود ضمن اینکه در برنامه دیگری به طور همزمان در ۲۶ استان کشور ۱۶۷۳ واحد واگذار خواهد شد.
وی افزود: جامعه هدف که مدنظر قرار گرفته افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید است که در دهک یک،دو و سه قرار دارند.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: صفر تا ۱۰۰ این پروژه بدون تسهیلات انجام می شود و با کمک بلاعوض است. کل بودجه مسکن بهزیستی ۴۵ میلیارد تومان در سال بوده تاکنون که در این پروژه دولت،سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته اند که اجرایی و عملیاتی شده است.
وی اظهار داشت: این پروژه به صورت مشترک توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ء و بهزیستی کشور انجام خواهد شد و طی آن ۱۵۰۰ واحد مسکونی ظرف یکسال ساخته خواهد شد که سهم دولت و بهزیستی ۷۵ درصد و قرار گاه خاتم الانبیاء۲۰درصد به لحاظ ریالی خواهد بود و اجرای پروژه نیز با قرارگاه خاتم الانبیاء است.

قبادی دانا بیان کرد: این قرارگاه کارهای بزرگی را در کشور انجام داده و امروز سکانداری مسکن معلولین را برعهده خواهد داشت  و امیدواریم ظرف یکسال پروژه به پایان برسد و سال آینده در مشهد مقدس میزبان ۱۵۰۰ خانوار از معلولین دارای معلولیت شدید باشیم و امروز شروع این پروژه از خراسان رضوی شهرستان نیشابور کلید خورده است.

کد خبر 13589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد