نزدیک به 3هزار پرونده بیماران روانی مزمن در بهزیستی

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه بهزیستی در امور مراقبتی و توانبخشی و نگهداری بیماران روانی مزمن فعالیت های موثری را در سال های اخیر داشته است اظهار کرد : تاکنون نزدیک به 3هزار پرونده برای بیماران روانی مزمن در بهزیستی استان زنجان تشکیل شده است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه : بی‌شک عمده‌ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است.  ، افزود : در حال حاضر تعداد ۳۰۰ نفر از بیماران  روانی مزمن از خدمات مرکز شبانه روزی بهزیستی زنجان بهره مند می شوند.

وی اظهار کرد : در ۱۰ ماهه سال جاری برای ۲۵۰ نفر از بیماران روانی مزمن تشکیل پرونده داد شده است و تعداد ۳۵ نفر در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی بیماران روانی مزمن ، تعداد ۵۰ نفر از بیماران روانی مزمن از خدمات ویزیت در منزل و ۶۰ نفر نیز از خدمات کارگاه های حمایتی تحت نظارت بهزیستی زنجان بهره مند می‌گردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 مرکز روزانه ویژه بیماران اعصاب و روان در زنجان فعال است ، افزود : در حال حاضر 1 مرکز در زمینه آموزشی و توانبخشی بیماران اعصاب و روان  به 35 نفر خدمات درمانی، توانبخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده ودر  کارگاه تولیدی حمایتی بیماران اعصاب و روان  روزانه به 60 نفر خدمات حرفه آموزی  از قبیل فرشبافی و صنایع دستی ارائه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تاکید نمود : سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای حمایتی دولتی علاوه بر معلولان، بیماران روانی مزمن مجهول‌الهویه را نیز بر اساس شرایط لحاظ شده پذیرش و در مراکز نگهداری می‌کند.

وی تصریح کرد : مددجویان مجهول‌الهویه به آن دسته از بیماران روانی مزمن اطلاق می‌شود که هویت آنها معلوم نبوده و توسط مراجع قضایی، کلانتری و یا بیمارستانها جهت پذیرش به ادارات بهزیستی ارجاع می‌شوند.

محمدی در مورد مراحل انجام کار نیز خاطر نشان کرد :  در صورت مشخص نبودن هویت و آدرس بیماران، آنها پس از اخذ حکم قضایی به همراه مأمور کلانتری به بهزیستی ارجاع می‌شوند.

لازم به ذکر است، مدارک مورد نیاز جهت پذیرش بیماران روانی مزمن توسط بهزیستی شامل حکم قضایی، نامه کلانتری، گاها تایید پزشکی قانونی و گاها گزارش خط 123 می‌شود.

کد خبر 13576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد