فردیس| بازدید از مرکز جامع آموزش و توانبخشی جسمی حرکتی و کارگاه آفتاب و پیش دبستان و دبستان جسمی حرکتی و چند معلولیتی آفتاب

این بازدیدتوسط جمعی از پرسنل بهزیستی ، فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان فردیس، از مرکز پایلوت کشور واقع در شهرستان کرج صورت گرفت واحمد محمدزاده رئیس بهزیستی فردیس با اشاره به اینکه ساماندهی سالمندان و کودکان اوتیسم هر دو از ضروریات رو به افزایش جامعه است ،در شهرستان فردیس که متراکم ترین شهرستان در سطح کشور است لازم میدانیم چنین مراکزی تاسیس شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز :مرکز آموزشی و توانبخشی و دبستان جسمی حرکتی و چند معلولیتی آفتاب  ، برای اولین بار در کشور،در کنار هم ،در یک ساختمان سه طبقه ، با اخذ مجوز های مربوطه از دو سازمان مختلفِ بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی در استان البرز فعالیت می کنند.
مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان جسمی حرکتی آفتاب(روزانه) فعالیت خود را در جهت افزایش مشارکت اجتماعی و توانمند سازی کودکان با ناتوانی های جسمی از سال ۸۳ آغاز کرد، و در حال حاضر با همکاری باتیم تخصصی توانبخشی آموزش دیده ای شامل ۳ کار درمانگر؛ ۲ گفتار درمانگر و ۸ روانشناس ،کارشناسان هنر مشغول آموزش و توانبخشی ۹۴ کودک با استفاده از دانش روز دنیا و وسائل کمک توانبخشی نوین  است.
 نقطه عطف فعالیت این مرکز جامع توانبخشی در جهت توانمند سازی این کودکان ،از سال ۹۰ با کسب مجوز تاسیس ِپیش دبستانی و دبستان جسمی حرکتی و چند معلولیتی استثنایی ازسازمان آموزش و پرورش رقم خورد.

مرکز فوق با در نظر گرفتن  تمامی جوانب دسترسی پذیری؛ نه تنها به مناسب سازی محیط فیزیکی جهت تسهیل این کودکان  توجه ویژه دارد بلکه به دسترسی پذیری به آموزش؛ تکنولوژی؛ مدیا؛ اشتغال .... این  کودکان با نیازهای خاص تلاش کرده و در زمینه های معناداری چون  هنر،تحصیل ، مشارکت در فعالیت اجتماعی ، تولید  محتوای آموزشی و...به طور همزمان تلاش میکند که موجب جهش معنادار این کودکان و رضایت خانواده هایشان شده است.

دکتر سید علی حسینی طهرانی( موسس ) و دکتر بهاره آذر( مسئول فنی)  آفتاب گفتند در این طرح تلفیقی که با همکاری   دو سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی  شکل گرفته است ، ۶۰ کودک در حال تحصیل آکادمیک  در این  آموزشگاه هستند .
شایان ذکر است که در کارگاه تولیدی حمایتی این مرکز جامع که تولیدات وسایل کمک آموزشی و توانبخشی را به عهده دارند ، از همکاری وخدمات ۶ فرد با ناتوانی نیز استفاده می شود.

کد خبر 13569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد