فردیس| برگزاری جلسه بانوان همیار پلیس بهزیستی فردیس

برگزاری اینگونه جلسات که برای افزایش اطلاعات جامعه بانوان میباشد به این دلیل است که این جامعه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند و کودکان نیز بیشتر متاثر از تربیت مادران خود هستند و بنابراین آموزش این جمعیت جهت فرهنگسازی(ترافیک) بسیار مفید است و همچنین نقش محوری زن در خانواده بر رعایت فرهنگ درست ترافیک همسران نیز موثر است.

در این جلسه آموزشی سرگرد مصطفی گچلو مسئول امور فرهنگی و آموزش راهور شهرستان فردیس با تقسیم بندی تصادفات به ۳ نوع خسارتی؛ جرحی و منجر به فوت به آمار بسیار بالای تصادفات در ایران اشاره کرد که سالیانه تعداد زیادی از هم میهنان ما را بکام مرگ میبرد و افراد زیادی را دچار صدمات و خسارات ناشی از تصادفات جاده ای و درون شهری میکند. گچلو گفت عامل انسانی بیشتر از هر عامل دیگری سهم در ایجاد تصادف دارد.

 دیگر نکات آموزشی قابل توجه جلسه این بود که دوچرخه جزء وسایل نقلیه است بنابراین راکب آن باید آگاه به قوانین راهنمایی و رانندگی باشد و در صورت بروز تصادف کوکان دوچرخه سوار در معابر عمومی قوانین راهنمایی و رانندگی اعمال میگردد.

وی افزود :عدم توجه به جلو؛ عدم رعایت حق تقدم؛ تغییر مسیر ناگهانی و سرعت و سبقت غیر مجاز از علل عمده تصادفات هستند که با رعایت موارد فوق شاهد کاهش میزان قابل توجهی از تصادفات و سوانح رانندگی خواهیم بود.

کد خبر 13568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد