اختتامیه نخستین جشنواره ورزشی بازی های بومی محلی فراگیر با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد

معاون وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی کشورمعاون وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ورزشی بازی های بومی فراگیر در مشهد، گفت: هدف اصلی سازمان بهزیستی،حفظ استقلال افراد دارای معلولیت در جامعه و ایجاد شأن اجتماعی در جامعه و خانواده برای این افراد است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از خراسان رضوی،دکتر وحید قبادی دانا ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ورزشی بازی های بومی محلی فراگیر در مشهد اظهارداشت: سازمان بهزیستی برنامه های مختلفی برای افراد دارای معلولیت در حال اجرا دارد که یکی از آنها بازی های بومی محلی برای رشد و استقلال این افراد در محیط زندگی است.

وی افزود: سازمان بهزیستی درصدد کمک و یاری به افراد دارای معلولیت  است تا بتوانند در اجتماع و درون خانواده از شأن و منزلت بالایی برخوردار شوند.

قبادی دانا تصریح کرد:براساس هدف گذاری این سازمان افرادی که دارای معلولیت هستند باید از تحصیل، تفریح و کار بهره‌مند بوده و فرد موثر برای خانواده خود باشند.

وی افزود: حساسیت ما در سازمان بهزیستی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار این است تا معلولان زندگی خوبی داشته باشند و نادیده گرفته نشوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: این طرح ورزشی برای نخستین بار در کشور برای معلولان استان خراسان رضوی اجرا شده که در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز در حال اجراست.

وی گفت: برنامه سازمان بهزیستی در سال آینده فراگیر کردن جشنواره های ورزشی بومی محلی برای همه افراد دارای معلولیت در تمام روستاهای کشور است.

جشنواره ورزشی بازی‌های بومی محلی فراگیر در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در هشت رشته فوتبال دستی، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، بدمینتون، ویلچرانی، شطرنج، دارت و دو و میدانی برای نخستین بار در شهرستان‌های مشهد، چناران، قوچان و تربت‌ حیدریه استان خراسان رضوی برای افراد دارای معلولیت اجرا شد.

کد خبر 13560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =