دومین مرکز جامع توانبخشی معلولین استان قزوین افتتاح شد

دومین مرکز توانبخشی معلولین جسمی حرکتی اداره کل بهزیستی قزوین روز شنبه با حضور جمعی از مسوولان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهر بیدستان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: این مجموعه توانبخشی حاصل همکاری و همیاری دستگاه‌های مختلف است به طوری که انسجام و وحدت بین دستگاه‌ها موجب ساخت یک مرکز توانبخشی بزرگ شده است.
منوجهر حبیبی افزود: این مرکز توانبخشی همچون یک بیمارستان پیشرفته از امکانات بالایی برخوردار است و خدمات فراوانی به بیماران جسمی و حرکتی قزوین ارایه خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه مبارک فجر،گفت: ۲۲ بهمن، مهم ترین واقعه نیم قرن اخیر است زیرا در این روز معادلات شرق و غرب به هم ریخت.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: امروزه فعالیت‌های توانبخشی یکی از نیازهای بسیار ضروری جوامع به شمار می رود.
علیرضا وارثی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۷۷۰ نفر بصورت شبانه روزی نفر در مراکز توانبخشی استان خدمات دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه این مرکز دومین مجموعه توانبخشی در استان به شمار می رود،اظهار داشت: اولین مرکز در شهرستان تاکستان پنج سال پیش ساخته شده بود.
وارثی ادامه داد: این مرکز علاوه بر ارایه خدمات به بیماران استان، آمادگی پذیرش بیماران  غرب کشور را نیز دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم گفت: این مجموعه از نیات خیرخواهانه واقفان در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۳۵۹ متر مربع در سه طبقه  ساخته شده است.
حجت الاسلام مصطفی مجیدی میزان اعتبار ساخت این موقوفه را ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
این مسوول  تصریح کرد: دو طبقه این مرکز ویژه ۵۰ نفر از توانبخشان بهزیستی  خواهد بود و یک طبقه نیز برای انجام امور آزمایشگاهی اختصاص یافته است.
مجیدی تاکید کرد: امیدواریم اجرای این طرح موجب انتقال فرهنگ وقف در جامعه شود و مردم از این موقوفات به خوبی بهره مند شوند.

کد خبر 13558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد