54 واحد مسکونی به مناسبت دهه فجر به مددجویان واگذار شد

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان خوزستان از واگذاری 54 واحد مسکونی به مناسبت دهه فجر به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت:همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر صبح امروز نوزدهم بهمن ماه، آیین واگذاری هزار و673 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی کشور توسط معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به طور همزمان از طریق ویدیوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان معاون مشارکت های مردمی و اشتغال در این باره گفت: همزمان با سایر استان ها، در خوزستان 54 واحد مسکونی به 15 خانوار بالای دو معلول و 39 خانوار تک معلول و مددجو در شهرستانهای شادگان، دشت آزادگان، رامهرمز، لالی، باغملک، باوی و هفتکل واگذار شد.

مهران کریمیان اظهار کرد: از این تعداد 46 واحد روستایی و 8 واحد شهری است که در قالب تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و خیرین مسکن ساز ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این واحدها 40 میلیارد ریال است افزود: 5 میلیارد ریال از این مبلغ از محل کمک های بلاعوض بهزیستی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و مابقی اعتبار از طریق تسهیلات قرض الحسنه بانکی بنیاد مسکن و مشارکت خانواده ها و خیرین تأمین شده است.

کریمیان عنوان کرد: این واحدها با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت بسیج سازندگی و گروه های جهادی در شهرستان های سیل زده ساخته شده است.

          وی ادامه داد: از ابتدای برنامه ششم توسعه تا کنون بیش از 1000 واحد مسکونی در استان خوزستان جهت خانوارهای تحت پوشش ساخته شده است.

          معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی خوزستان با بیان اینکه اولویت بهزیستی تامین مسکن برای خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول، زنان سرپرست خانوار و معلولان سرپرست خانوار است گفت: این سازمان به عنوان سازمان تسهیلگر در امر مسکن، در سال های اخیر اقدامات فراوانی را از طریق ادارات متولی مسکن به عمل آورده و تفاهم نامه های مختلفی را در این باره منعقد کرده است و در برنامه های مهم بعدی، ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا و محرومیت زدایی سپاه استان را در دستور کار داریم تا انشاا... با همیاری آنان اقدامات موثری در راستای تأمین سرپناه برای مددجویان به عمل آوریم.

         

کد خبر 13543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد