حضور مدیرکل و معاونین بهزیستی استان سمنان در روزنامه پیام بمناسبت دهه فجر

سازمان بهزیستی کشور خدمات خود را قبل از تولد در قالب مشاوره ژنتیک شروع و تا دوران سالمندی ادامه می دهد و می توان گفت عموم افراد جامعه را در قالب جامعه هدف عام ارائه خدمات می دهد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور بازدید و دیداری را با هیات تحریریه روزنامه پیام استان سمنان بمناسبت دهه فجر داشت .

در این دیدار ایزدپور را احمد پیوندی معاونت توانبخشی ، انسیه ایمانی معاونت توسعه پیشگیری و رعنا سورمه رئیس اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی ، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان سمنان همراهی  کردند .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان : ایشان در ابتدا ضمن ابراز خرسندی به جهت حضور در روزنامه پیام و تبریک ایام الله دهه فجر ، یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب را گرامی داشته و ابراز داشتند : سازمان بهزیستی کشور خدمات خود را قبل از تولد در قالب مشاوره ژنتیک شروع و تا دوران سالمندی ادامه می دهد و می توان گفت عموم افراد جامعه را در قالب جامعه هدف عام ارائه خدمات می دهد ، اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن ۱۷۰ ریز فعالیت در قالب ۵ معاونت و با بیش ۳۰۰ پرسنل در ۸ شهرستان استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف عام و ۲۵ هزار نفر جامعه هدف آماری خاص در سال می باشد .

ایزدپور گفت : بهزیستی استان در معاونت پیشگیری تنها در طرح غربالگری بینایی در سال گذشته ۲۵ هزار کودک را مورد ارزیابی و ۱۸۰ هزار نفر را در قالب طرح های پیشگیرانه بصورت عام مورد آموزش و تحت حمایت قرار داده است . ایشان در ادامه ابراز داشتند ۲۵ مرکز مشاوره خانواده و ژنتیک مورد نظارت این معاونت قرار دارند .

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه : افراد تحت حمایت معاونت توانبخشی را بیش از ۱۲ هزار نفر اعلام کردند که این افراد در مجموع ۴۰ مرکز روزانه ، شبانه روزی ، کارگاه های حرفه آموزی و ... ارائه خدمات دریافت می کنند . ایشان در ادامه ابراز داشتند :  افراد دریافت کننده مستمری در معاونت اجتماعی ۱۰ هزار نفر می باشند که ۱۰ کلینیک مددکاری ، ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار ، ۱۳۵ مهد کودک با جامعه آماری شش هزار کودک ، ۱۰ مرکز شبانه روزی فرزندان ، اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ را برخی از فعالیت های این معاونت معرفی کردند .

وی افزود : یکی دیگر از ادارت مهم و موثر اداره کل اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی ، مشارکتهای مردمی و اشتغال می باشد که برخی از فعالیت های این اداره در قالب جلب و جذب مشارکت های مردمی ، مسکن مددجویی ، اشتغال و وام خود اشتغالی و صدور مجوز تاسیس و راه اه اندازی مراکز غیر دولتی است که اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن ۴۰۰ مرکز غیر دولتی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی کلیه خدمات خود را به بخش خصوص واگذار کرده است .

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در پایان صحبت های خود به کسب سه سال متوالی به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی ، کسب مقام دوم کشوری در ۳۱ استان در نظرسنجی رضایتمندی اربابی رجوع ، دستگاه برتر در گسترش و ترویج نماز در سال ۹۷ و دستگاه موفق در امر ایجاد اشتغال توسط اداره بهزیستی استان اشاره داشتند و این موفقیت ها را مرهون و مدیون همکاری و همراهی کلیه پرسنل در اداره بهزیستی استان دانستند.

در ابتدای این دیدار ابوالقاسم کواکبیان سرپرست روزنامه پیام استان سمنان ضمن خیرمقدم به مدیرکل و معاونین اداره کل بهزیستی استان سمنان . اهداف ، خط مشی و سیاست های روزنامه پیام استان سمنان را بیان داشتند و نیز همکاران و فعالان مرتبط با این روزنامه را که در جلسه حضور داشتند معرفی کردند . ایشان در ادامه ابراز داشتند : تشکیلات و سازمانی همانند بهزیستی در تمام نقاط جهان تاسیس و مشغول کار هستند که می توان به جرات گفت سازمان بهزیستی در انجام وظایف خود موفق بوده است و این موفقیت نیاز به تقدیر و تشکر ویژه دارد که این امر جزء در سایه همدلی و همراهی محقق نخواهد شد .

کواکبیان گفت : می توان با دیدی مثبت و بدون حاشیه بیان داشت که اقدامات و فعالیت های بهزیستی قابل انتقاد نیست و کار در بهزیستی ارزشی بالاتر از خواندن نماز شب دارد و حقوق پرسنل این سازمان یکی از حلال ترین دستمزدها به حساب می آید .

در ادامه این دیدار که به ۲ ساعت انجامید اعضاء هیات تحریریه روزنامه پیام سوالاتی را مطرح که مدیرکل و معاونین اداره کل بهزیستی استان به این سوالات پاسخ دادند .

کد خبر 13542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد