آیین واگذاری ۱۲۶ واحد مسکونی به معلولین و مددجویان

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: حمایت از مددجویان و معلولین از وظایف ذاتی بهزیستی و خدمت به آنان یکی از مقدس ترین عبادت های الهی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی در حاشیه آیین واگذاری ۱۶۷۳واحد مسکونی به معلولین و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: واگذاری مسکن در مناسبت های مختلف نمادی از تحقق وعده های پیشین این سازمان به جامعه هدف خود می باشد. آمار واحدهای مسکونی از ابتدای طرح نهضت مسکن تا کنون ۵۴۸۱ واحد می باشد که بهزیستی لرستان توانسته است تا امروز ۴۶۱۳ واحد را به جامعه هدف خود واگذار نماید.

وی افزود: اقداماتی که در استان لرستان و با تعامل بین بخشی صورت پذیرفته منجر به واگذاری ۱۲۶ واحد مسکونی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای ساخت این تعداد مسکن اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال هزینه شده که سهم بهزیستی در این میان ۱۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض بوده است.

توکلی تعداد واحدهای واگذاری به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول را ۲۰ واحد عنوان نمود و افزود: میزان کمک بلاعوض بهزیستی برای خانوارهای شهری دارای دو عضو معلول ۶۰۰ میلیون ریال و برای خانوارهای روستایی دارای دو عضو معلول ۳۶۰ میلیون ریال و برای سایر اقشار تحت پوشش ۱۰۰ میلیون ریال می باشد.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تعداد واحدهای تخریبی در سیل فروردین ماه ۳۵۴ واحد بود که از این تعداد ۳۲ واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو عضو معلول تعلق داشت، افزود: با همکاری شرکای اجتماعی و خیرین تا کنون ۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شده که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری دیگر واحدهای مسکونی واگذار گردد.

توکلی اضافه کرد: کمک بلاعوض به هر خانواده دارای دو عضو معلول که در سیل منزل آنها تخریب شده مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

لازم به ذکر است که استان لرستان بعد از استان خراسان رضوی بالاترین تعداد واگذاری مسکن به مددجویان در دهه فجر را داشته است. همچنین در هفته بهزیستی ۶۸ واحد،  هفته دولت ۵۷ واحد و در  روز جهانی معلولین ۱۰۳ واحد، جمعا به تعداد ۳۵۴ واحد مسکونی در سالجاری به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان لرستان واگذار گردید.

کد خبر 13530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد