تهران | مدیر بهزیستی شهرستان تهران از مرکز اورژانس اجتماعی شهید نواب صفوی بازدید کرد

مدیر بهزیستی شهرستان تهران دربازدید از مرکز اورژانساجتماعی نواب صفوی گفت: یکی از رسالت های بسیار مهم سازمان بهزیستی مسائل و موضوعات اجتماعی است وهدف نهایی این سازمان، بهتر زیستن است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان تهران، دکتر سید سعید آرام مدیر اداره به مناسبت ایام مبارک فجر از مرکزاورژانس شهید نواب صفوی بازدید کرد.
مدیر بهزیستی شهرستان تهران، طی نشست صمیمانه با کارشناسان مرکز ضمن تبریک ایام مبارک فجر اظهار داشت : یکی از رسالت های اصلی و مهم سازمان بهزیستی در راستای سلامت اجتماعی است و به واقع یکی از سازمان های تاثیر گذار در حوزه مسائل اجتماعی سازمان بهزیستی است و هدف نهایی این سازمان، بهینه زیستن می باشد واین زمانی محقق می گردد که تمام مولفه های اجتماعی  درآن نقش داشته باشد.
وی افزود: دستیابی به سلامت اجتماعی مطمئنا به یک بسیج و همت همگانی دارد و همه نهادهای دولتی و غیر دولتی می بایست در این راستا تلاش کنند.
دکتر آرام گفت: آسیب اجتماعی از دیرباز در جوامع بشری وجود داشته و دارد؛ در طول تاریخ، بشر با انواع و اشکال مختلف آسیب مواجه بوده و در هر برهه از زمان  مطابق با نوع آسیب برای پیشگیری از آن برنامه ریزی کرده است. آنچه که امروزه مورد تاکید است این است که سرعت شکل گرفتن آسیب ها شاید از پیشرفت در علوم نوین بیشتر باشد .دراین خصوص می بایست آشنا به علوم روز باشیم تا بتوانیم آسیبها را به خوبی شناسایی کنیم بنابراین یکی از وظایف مهم اورژانس اجتماعی شناسایی دقیق آسیب است.
وی ادامه داد: تنوع فرهنگی با قومیتهای مختلفی که در کشور ما وجود دارد باعث می شود که با مولفه های مختلف اجتماعی مواجه باشیم به همین دلیل برای پیشگیری و مداخله در یک آسیب اجتماعی باید شناسایی مناسبی از آسیب صورت پذیرد و در جامعه نیاز سنجی دقیقی انجام گردد. باید نیاز و ذائقه آن جامعه شناسایی شود و براساس آن برای پیشگیری از شکل گیری آسیب برنامه ریزی کنیم.

وی همچنین درخصوص اهمیت ونوع فعالیت اورژانس اجتماعی توضیح داد که به مراتب چیزی که بیش از هر فعالیتی در مرکز اورژانس اجتماعی حائز اهمیت بوده دید و نظر کارشناسی است.
دکتر آرام درپایان از بخش های مختلف مرکز بازدید کرد و درخصوص رفع برخی از مشکلات ونواقص موجود در مرکز ارائه طریق کرد.
 

کد خبر 13516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد