پیشوا | اولین مرکز بهبودی اقامتی کوتاه مدت  ویژه بانوان در شهرستان پیشوا افتتاح شد

اولین مرکز بهبودی اقامتی کوتاه مدت ویژه بانوان معتادان متجاهر در شهرستان پیشوا افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی پیشوا، اولین مرکز بهبودی اقامتی کوتاه مدت بانوان معتادان متجاهر با حضور دکتر فتاپور معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران، فیروزنیا معاون فرمانداری، نجمه اسماعیلی رئیس اداره و روسا و مسئولین شهرستانی افتتاح شد.
نجمه اسماعیلی رئیس بهزیستی پیشوا گفت: اعتیاد به دلیل ماهیت پیشرونده ای که دارد سلامت یک فرد را به خطر می اندازد؛ اگر نیم نگاهی به پیامدها و عوارض اعتیاد به مواد مخدّر بیندازیم خواهیم دید که پیامدهای اعتیاد جامعه، فرد و خانواده را از نظر اقتصادی ،اجتماعی، روانی و جسمی در برمی گیرد.
 آسیه ملک دارمعاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی پیشوا در آئین افتتاح نخستین مرکز بهبودی اقامتی بانوان گفت: اعتیاد یک پدیده چند وجهی و چند بعدی است؛ از منظر علمی اعتیاد وضعیت مزمن یا عود کننده ای است که با وابستگی به یک ماده مشخص می شود. هر فرد سالمی برای اینکه به  اعتیاد برسد سه مرحله را طی می کند مرحله آشنایی با مواد که بر اثر انگیزه های مختلفی همچون لذت طلبی، کنجکاوی، تطابق با هیجانات منفی، فشار همسالان و... ایجاد می شود. در مرحله بعد میل به مصرف مواد در فرد وجود دارد و در سومین مرحله اعتیاد رخ می دهد که فرد نمی تواند بدون مواد زندگی کند و دوری از مواد منجر به اختلالات شدید فیزیکی و روانی در فرد می شود. بنابراین معتاد و یا مصرف کننده کسی است که در اثر مصرف مداوم و مکررمواد مخدر متکی به آن شده است و در صورتی که مواد به او نرسد دچار سندرم محرومیت می شود.زمانی که اعتیاد را یک پدیده چند وجهی ببینیم خواهیم پدیرفت که یک فرد مصرف کننده همراه با خانواده خود باید در فرایند طولانی مدت تحت حمایت قرار گیرد.
وی ادامه داد: مساله بازپروی و اجتماعی شدن معتادان نیاز به توجه ویژه ای دارد. فرایند بهبودی چند مرحله است: ایجاد انگیزه جهت ودود به چرخه بهبودی، قطع مصرف مواد و بهبودی اولیه جسمانی و روانی، مراقبت پس از قطع مصرف و پرهیز طولانی مدت و بازگشت به زندگی بدون مواد.
ملک دار ادامه داد: درمان اعتیاد بدون اشتغال کار عبثی است. به همین جهت در سال 98 تعداد 51 نفر از بهبودیافتگان مراکز پیشوا آموزش های فنی و حرفه ای دیدند و 2 مرکز رجعت راهیان پگاه و منادیان راه نجات به ترتیب با راه اندازی کارگاه خیاطی و کارگاه تولیدی موفق به اشتغالزایی شدند.همچنین برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای تاتر در مراکز اقامتی پیشوا از دیگر فعالیت های این معاونت با همکاری مراکز اقامتی است.
گفتنیست: در پایان مراسم از تمامی بخش های مرکز بهبودی اقامتی معجزه آریا پاک بازدید شد.

کد خبر 13512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد