کلنگ زنی احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در نیشابور/ واگذاری ۱۶۷۳ واحد مسکونی در ۲۶ استان به مددجویان بهزیستی

صبح امروز و همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، عملیات کلنگ زنی و احداث ۱۵هزار واحد مسکونی با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ویژه افراد دارای معلولیت و خانوار های تحت پوشش بهزیستی، با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، دکتر نفریه معاون امور توانبخشی و مهندس یزدان مهر معاون مشارکت های بهزیستی کشور، فرماندار نیشابور و مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، در شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از خراسان رضوی، رییس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم اظهار داشت: چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و جانفشانی شهیدان انقلاب از جمله شهید فیاض بخش بنیان گذار سازمان بهزیستی و ۸۰ شهید این سازمان را گرامی می داریم.

وی افزود: یکی از وظایف بهزیستی توانمندسازی مددجویان است و یکی از موضوعات مهم برای خانوارهای بهزیستی موضوع نداشتن مسکن است که در سبد خانواده ها سنگینی می کند.

قبادی دانا تصریح کرد: سازمان بهزیستی از سال ۸۴ فعالیت های خود را در حوزه مسکن مددجویان آغاز کرده و ۶۰۰ واحد مسکونی در این سال واگذار شده است و خوشبختانه این امر جهش خوبی داشته بطوری که تا امروز ۱۱۹ هزار واحد مسکونی واگذار شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه  اجتماعی با بیان این مطلب که ۸۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید به مددجویان واگذار شده است، گفت: واگذاری های گذشته به صورت تسهیل گری مسکن بوده و بخشی توسط خود خانواده بازپرداخت به صورت وام بوده است و بخشی از طرف خیرین تامین می شد در پروژه افراد دارای ۲ معلول که از سال ۹۴ توسط ۵ مجموعه مدیریت و راهبری می شود و ۱۴ هزار خانوار احصاء شدند.

قبادی دانا تصریح کرد: تاکنون ۷۶۰۰ واحد مسکونی به معلولین واگذار شده که امروز در دهه مبارک فجر، ۴۷۰ واحد دیگر برای افراد دارای ۲ معلول و ۱۲۰۳ واحد به سایر خانوارهای تحت پوشش واگذار خواهد شد.

وی افزود: همچنین امروز کلنگ احداث اولین واحد مسکونی در قالب برنامه مشترک با قرارگاه خاتم الانبیا به زمین خواهد خورد که جامعه هدف مدنظر در این پروژه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید است که در دهک یک، دو و سه قرار دارند.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: صفر تا ۱۰۰ این پروژه بدون تسهیلات انجام می شود و با کمک بلاعوض است. کل بودجه مسکن بهزیستی ۴۵ میلیارد تومان در سال بوده و تاکنون در این پروژه، دولت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته اند که اجرایی و عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: این پروژه به صورت مشترک توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و بهزیستی کشور انجام خواهد شد و در کل ۱۵۰۰۰ واحد مسکونی و در فاز نخست آن ۱۵۰۰ واحد مسکونی ظرف یکسال ساخته خواهد شد که سهم دولت و بهزیستی ۷۵ درصد و قرار گاه خاتم الانبیاء، ۲۵درصد به لحاظ ریالی خواهد بود و اجرای پروژه نیز با قرارگاه خاتم الانبیاء است.

قبادی دانا بیان کرد: این قرارگاه کارهای بزرگی را در کشور انجام داده و امروز سکانداری مسکن معلولین را برعهده خواهد داشت  و امیدواریم ظرف یکسال پروژه به پایان برسد و سال آینده در مشهد مقدس میزبان ۱۵۰۰ خانوار دارای معلولیت شدید باشیم و امروز شروع این پروژه از خراسان رضوی و شهرستان نیشابور کلید خورده است.

کد خبر 13494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =