تامین شیرخشک چندقلوها طبق گزارش مراکز بهداشت ارایه می‌شود

تهران- ایرنا- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس نظام سلامت، شیرخشک چندقلوها را با بررسی وضعیت مادر و کودک در مراکز بهداشت و ارائه گزارش آنها به این وزارتخانه تامین می‌کند.

حبیب الله مسعودی فرید روز جمعه در حاشیه  نخستین گردهمایی «همزادهای دوست داشتنی سرزمین من» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران افزود: نظام سلامت درمورد تامین شیرخشک چندقلوها یک برنامه دارد و مادران باید به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: براساس این برنامه اگر نوزادان نیاز به مصرف شیرخشک داشته باشند دراین مراکز بررسی می شود و بعد از ارایه گزارش این مراکز به وزارت بهداشت، شیرخشک چندقلوها به خانوارها داده می شود.

وی درخصوص مقدار ارایه شیرخشک به خانوارهای چند قلویی اظهارداشت: این امر براساس نیاز کودکان انجام می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: این سازمان فقط تامین شیرخشک برای مراکز بهزیستی و شیرخوارگاه های تحت پوشش خود را برعهده دارد، در بحث تامین شیرخشک وپوشک چند قلوها قبلا سازمان بهزیستی کمک می کرد اما در حال حاضر وزارت بهداشت موظف کرده که خانواده ها به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و با بررسی فرآیند سلامتی مادر و رشد کودک درصورت نیاز، شیرخشک خانواده های چند قلویی را تامین کند.

مسعودی فرید درخصوص پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده های چند قلویی وموازی نبودن فعالیت آنها با فعالیت سایر سازمان ها گفت: برنامه های ما در این خصوص با سایر دستگاه ها  ازجمله وزارت بهداشت و طرح حمایتی بنیاد مستضعفان هماهنگ است و سعی شده یک هم افزایی در این خصوص داشته باشیم.

نخستین گردهمایی همزادهای دوست داشتنی سرزمین من صبح امروز همزمان با ایام دهه فجر و جشن انقلاب با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و  فرزندان چند قلو و خانواده های آنها برگزار شد.

حضور خواهران ۴ قلو همسان و نیز حضور پسران ۳ قلو همسان از خانواده ۸ نفره و سه قلوهای غیر همسان خواهر و برادر یا تک جنسیتی با لباس های یک شکل و یک رنگ از جاذبه های  این مراسم بود.

کد خبر 13463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد