رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد: آغاز پرداخت مستمری ماهانه به خانوارهای دارای سه قلو به بالا از این ماه

مراسم جشن انقلاب ویژه چند قلوهای تحت پوشش سازمان بهزیستی با عنوان «همزادهای دوست داشتنی» صبح امروز با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سالن الغدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در این مراسم که دکتر امین شاهرخی مدیرکل بهزیستی استان تهران، دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، دکتر فریبا درخشان نیا مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان  سازمان بهزیستی کشور و سعید بابایی مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور حضور داشتند، دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور از آغاز پرداخت مستمری ماهانه به خانوارهای دارای سه قلو به بالا خبر داد و گفت:  از  بهمن ماه  امسال  مبلغ ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بعنوان مستمری  به خانوارهای دارای فرزند سه  قلو به  بالا پرداخت  شد که قرار است این  مبلغ تا ۱۵ هر ماه به  حساب  خانوارها  واریز شود.

وی افزود: قرار است از این ماه، با حمایت‌های دولت و در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی از سوی مقام معظم  رهبری تمام خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بیشتر مستمری و کمک هزینه معیشتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سعی  کردیم تا این چراغ به دست سازمان بهزیستی روشن شود اظهار امیدواری کرد که این  کمک ها در ماههای آینده بیشتر شود.

به گقته  قبادی دانا، از سال ۹۳ تا ۹۷ هر سال بین یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تولد داریم که حدود سه درصد از این تولدها بیش از یک قلو و نیم درصد سه قلو به  بالا هستند یعنی تقریبا سالانه در کشور حدود ۲۰ هزار تولد دوقلویی داریم که به این ترتیب هر سال ۴۰ هزار فرزند دو قلو به جمعیت ایران اضافه می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی کشوردر ادامه بیان داشت : هر سال بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ تولد سه قلویی و بین ۲۰ تا ۴۰ تولد ۴ قلویی در کشورصورت می گیرد.

وی گفت: تعداد تولدهای ۵ قلویی هم بین یک تا ۸ تولد در سال‌های اخیر بوده  به طوریکه در سال ۹۳، ۸ خانواده و ۹۷ در سال ۹۷ نیز دو خانواده ۵ قلو به دنیا آورده‌اند.

قبادی دانا، با بیان اینکه در۹۳، ۸۶۸ خانوار فرزند سه قلو به دنیا آورده‌اند، گفت: در سال ۹۴ نیز ۸۸۳ خانوار، در سال ۹۵، ۷۷۴ و در سال۹۷ هم ۶۴۶ خانوار فرزندان ۳ قلو به دنیا آورده‌اند.

خانواده‌های دارای فرزند دوقلو که مشکل معیشتی دارند حمایت می شوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور به خانواده‌های دارای فرزند دوقلو که مشکل معیشتی دارند اشاره کرد و افزود: کمک های معیشتی هم برای این خانوارها بصورت ماهانه در نظر گرفته  شده  است  که حمایت‌های مذکور از زمان تولد تا پایان ۶ سالگی ادامه خواهد داشت.

وی تعداد خانوارهای دارای سه قلو به بالا و خانوارهای دهک‌های پایین دارای فرزند دوقلو را بیش از ۱۷ هزار خانوار ذکر کرد.

در این مراسم، رییس سازمان بهزیستی کشور به نقاشی های کودکان جوایزی اهدا کرد.

کد خبر 13458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =