برگزاری جشنواره ورزش و بازی های بومی محلی فراگیر در برنامه CBR

به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر، جشنواره افراد دارای معلولیت ساکن مناطق روستایی در قالب ورزش و بازی های بومی محلی فراگیر در برنامه CBR(توانبخشی مبتنی بر جامعه) در سه استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر محمد رضا شهبازی مدیر کل دفتر توانمندسازی افراد دارای معلولیت، با اعلام این خبر، افزود:هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه برنامه های توانمند سازی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و دسترسی هر چه بهتر آنان به امکانات ورزشی است.
وی افزود:افراد دارای معلولیت با اجرای این طرح، علاوه بر پرورش قوای جسمانی، روانی و افزایش مهارت های ارتباطی خویش می توانند قابلیت های خود را در زمینه های شغلی و اجتماعی ارتقا دهند.
مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولین هدف از اجرای این برنامه را فراگیرسازی وگسترش ورزش در منازل  افراد دارای معلولیت ساکن روستاها عنوان کرد و افزود:طی سالهای اخیر، گسترش ورزش در منازل روستایی، برای نخستین بار توسط معاونت امور توانبخشی بهزیستی کشور تحقق یافته یافته و در سال جاری این طرح به صورت آزمایشی در مناطق روستایی ۸ شهرستان در استان های خراسان رضوی سیستان و بلوچستان و هرمزگان برای یک هزار فرد دارای معلولیت، برگزار شده است و امیدواریم این برنامه در سالهای آینده به تمامی مناطق روستایی کشور تسری یابد.
گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره، روز شنبه ۱۹بهمن ماه جاری در شهرستان مشهد و با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور، برگزار می شود.

کد خبر 13449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =