کارگاه آموزشی تأثیر اعتیاد بر طلاق والدین در روستاهای دیواندره

اورژانس اجتماعی و واحد پیشگیری بهزیستی دیواندره در روستاهای این شهرستان کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی والدین برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان این کارگاه های آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و تأثیر آن بر طلاق والدین در روستاهای آغاجری، فتاح آباد و ابراهیم آباد یاپل و با حضور والدین و دانش آموزان و زوج های جوان در مسجد روستا برگزارشد.

کارشناس کارگاه ابتدا ضمن ارائه کلیاتی درخصوص انواع آسیب های اجتماعی در جامعه امروزی و مشکل اعتیاد و عوارض ناشی از آن، آمار اعتیاد در ایران به خصوص در استان کردستان، روند روبه افزایش آن در میان جوانان و ضرورت توجه خانواده ها به این معضل اجتماعی جهت کاهش آسیب ناشی از آن از قبیل طلاق و مشکلات حاد خانوادگی و پیامدهای اعتیاد و طلاق از نظر عوامل پیش نیاز خصوصیات  فردی و خانوادگی را متذکر شد.

در ادامه درخصوص پایین آمدن سن اعتیاد و متعاقباً افزایش طلاق بین زوج های جوان در سال های اول زندگی و اشاره به این مهم که نبود مهارت های زندگی و سهل انگاری خانواده ها درخصوص ازدواج فرزندان، عدم فرهنگ سازی در مورد مشاوره های پیش از ازدواج، از جمله عوامل موثر و اجتناب ناپذیر درخصوص آسیب اجتماعی طلاق و به دنبال آن عدم آموزش خانواده ها درخصوص مهارت های فرزندپروری و صرف وقت و انرژی در مورد ارتباط و تعامل والدین با فرزندان و اعضای خانواده با یکدیگر مواردی رابیان نمود.

در پایان مطالبی در خصوص چگونگی درمان مشکل خانمانسوز اعتیاد و راه های رهایی از آن و هم چنین نحوه بازپروری و بازتوانی افراد دچار سوء مصرف مواد از طریق متادون درمانی، درمان اجتماع محور، گروه های خودیار و حمایت های خانوادگی و تقویت مهارت های فردی و اجتماعی برای حفظ بنیان خانواده و رهایی از اعتیاد بیان نمود.

کد خبر 13425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد