تشریح اقدامات بهزیستی در برنامه سیمای چشم انداز

سرپرست اداره کل بهزیستی استان با حضور در برنامه چشم انداز برنامه ها و اقدامات بهزیستی در استان چهارمحال و بختیاری را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال و بختیاری" معصومه محمدی" سرپرست بهزیستی در این برنامه که مناسبت دهه مبارک فجر از سیمای جهانبین به روی آنتن می رود؛ با  اشاره به گستردگی خدمات بهزیستی برای جامعه هدف افزود: سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. این سازمان قبل از انقلاب به صورت چند موسسه خیریه و سازمان های حمایتی از جمله سازمان ملی رفاهی نابینایان،سازمان ملی رفاهی ناشنوایان، سازمان زنان وسازمان ملی خدمات اجتماعی فعالیت می کرده است.پس از انقلاب اسلامی سازمان بهزیستی از ادغام سازمان های خیریه و حمایتی شروع به فعالیت کرد.

محمدی خاطر نشان کرد:سازمان بهزیستی ماموریت و رسالت خود را بهزیستن آحاد جامعه و به معنی واقعی، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه  قرار داده است در این راستا در حوزه های مختلف سیاست هایی سرلوحه فعالیت دارد.

وی پیشگیری از بروز معلولیتها و آسیب های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف را از مهمترین سیاست های بهزیستی نام برد و افزود:بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی، طرح ها و برنامه های زیادی در دستور کار داردکه می توان به برنامه های آگاهسازی، رصد آسیب های اجتماعی و اورژانس اجتماعی در این زمینه  اشاره کرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان با اشاره به برنامه های پیشگیری از معلولیتها، گفت: غربالگری شنوایی و بینایی از جمله طرح های مهم در حال انجام بهزیستی است که با اجرای آنها سالیانه از معلولیت بینایی و شنوایی هزار کودک جلوگیری به عمل می آید و خوشبختانه با همکاری دستگاههای اجرایی و مراکز و مهدهای کودک تحت نظارت اقدامات خوبی در این زمینه در استان انجام شده است.

محمدی در ادامه توانمندسازی  و خروج سالیانه 10 درصد از جامعه هدف از طریق ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات،  پیگیری سهمیه سه درصد،  پرداخت کمک هزینه تحصیل و  آموزش روش های توانمندسازی را هدف نهایی سازمان بهزیستی برای کلیه گروههای تحت پوشش عنوان کرد.

کد خبر 13417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد