نشست هم اندیشی مشاور ریاست سازمان بهزیستی کشوربا شورای شهر اهواز

ظهر امروز نشست هم اندیشی مشاور معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور در امور معلولان، رئیس انجمن نابینایان ایران و مدیرکل بهزیستی خوزستان با شورای اسلامی کلانشهر اهواز در محل این شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان مشاور معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور در امور معلولان در این نشست با تقدیر از تلاش های انجام شده توسط شورای کلانشهر اهواز و برگزاری همایش مناسب سازی با حضور کلیه اعضای شورای شهر و شهرداران گفت: خوشبختانه تلاش های انجمن های معلولان در ده سال  اخیر  موجب افزایش سطح مطالبه گری افراد دارای معلولیت، رشد آگاهی در جامعه و بلوغ فکری اعضای شوراهای شهر در کشور شده است.

علی همت محمودنژاد اظهار کرد: به منظور توجه افکار عمومی  به حقوق معلولان پیشنهاد می شود در سطح شهر جایگاه هایی برای آگاه سازی شهروندان درباره افراد دارای معلولیت در اختیار بهزیستی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: الزام بانک ها برای گویا کردن عابربانک ها و همچنین مناسب سازی محل قرار گیری آن ها برای استفاده معلولین، توجه به مناسب سازی ساختمان ها در زمان صدور پروانه ساخت، معرفی یکی از اعضای شورای شهر به عنوان یار معلولین در کلیه طرح های شهری و فرهنگ سازی از جمله اقداماتی است که می تواند کمک شایانی به تغییر وضع زندگی افراد دارای معلولیت کند.

رئیس انجمن نابینایان ایران نیز در این نشست با اشاره به لزوم توجه دادن مسئولینی که می توانند در امور معلولین موثر باشند گفت: جامعه باید آگاه باشد که افراد دارای معلولیت عضوی از جامعه هستند و باید بتوانند از امکانات بالقوه شهری استفاده کنند.

علی اکبر جمالی افزود: انتظار داریم اعضای شورای شهر به موضوع آموزش شهروندان در ارتباط با معلولان اهتمام ورزیده و امکانات استاندارد یک فرد سالم را در اختیار افراد دارای معلولیت تخصیص دهند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در این نشست با تشکر از زحمات اعضای شورای شهر در موضوع مناسب سازی گفت: خوشبختانه شورای شهر در حال پی ریزی مسئولیت اجتماعی در کلانشهر اهواز است که امیدواریم خدمات بزرگی به جامعه معلولان ارائه بدهد.

غلامرضا صدیق راد افزود: تشکیل کمیته مناسب سازی در شورای شهر و شهرداری ها و برگزیدن مشاور شهرداری در امور معلولین در شورای شهر می تواند موجب تسریع امر خدمت رسانی به معلولان شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز در این نشست ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی  انقلاب اسلامی و خیرمقدم به مهمانان حاضر در جلسه گفت: بهبود وضعیت اجتماعی کلانشهر اهواز و مسائل فرهنگی آن و بررسی آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری بین همه دستگاه های متولی است.

عبدالزهرا سنواتی با اشاره به استفاده از ظرفیت های کلانشهر اهواز برای کمک به جامعه هدف بهزیستی  افزود: بنای ما همکاری با همه دستگاه ها برای رفع مشکلات این عزیزان است و عموم جامعه باید نسبت به دغدغه جامعه معلولان استان احساس مسئولیت کرده و در این مسیر حرکتی جمعی رخ دهد.

وی با بیان کثرت مشکلات در کلانشهر اهواز و لزوم توجه ساختاری مدیران به وضعیت افراد دارای معلولیت ادامه داد:  امیدواریم با راهنمایی های انجمن های معلولان استان در چگونگی شیوه کار و با ایجاد حساسیت از طریق فرهنگ سازی بتوانیم در رفع موانع موجود قدم برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز همچنین اظهار کرد: باید قوانین بالادستی به صورت ضوابط تکلیف و در بودجه دیده شود.

گفتنی است پس از این جلسه مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان  بهزیستی کشور،رئیس شبکه ملی معلولان جسمی- حرکتی کشور، رئیس انجمن نابینایان ایران و کارشناس حقوقی انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ضمن حضور در اداره کل بهزیستی استان در شورای معاونین بهزیستی با حضورمدیر کل ، معاونین  و مسئولین بهزیستی حضور یافتند.

کد خبر 13412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد