در رسانه| افتتاح 15 طرح در حوزه مسکن و اشتغال مددجویان هم‌زمان با ایام دهه فجر

سپهرغرب، گروه خبر - شکیبا کولیوند: مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در دهه فجر امسال اجرای 41 برنامه و افتتاح 15 طرح در حوزه مسکن و اشتغال مددجویان توسط بهزیستی استان را در دست اقدام داریم.

حمیدرضا الوند در گفت‌وگو با خبرنگار سپهرغرب با بیان اینکه در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 23 واحد مسکن تحویل مددجویان زیر پوشش بهزیستی همدان می‌شود، عنوان کرد: تعداد 12 واحد از این مساکن برای مددجویان خانواده‌های دارای دو عضو معلول و 11 واحد دیگر نیز جهت تحویل به سایر مددجویان بهزیستی است.

وی با تأکید بر اینکه مساکن مددجویی بهزیستی استان در شهرستان‌های همدان، ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ، نهاوند و رزن با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن خیران مسکن‌ساز و بنیاد مستضعفان با تسهیلات 40 میلیون تومانی به مددجویان تحویل داده می‌شود، از ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی در استان خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در این راستا تشریح کرد: در دهه فجر سال جاری برای 14 نفر از مددجویان اشتغال‌ ایجادشده و از سویی سه نمایشگاه عرضه محصولات مددجویان نیز در زمینه صنایع‌دستی، فرش دستباف و سفال در کبودراهنگ و همدان برپا می‌شود.

الوند در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه 220 طرح اشتغال روستایی نیز در این ایام افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌ها و هزینه 9 میلیارد ریالی، برای 300 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی به دیگر طرح‌های اشتغال‌زایی در سطح استان همدان اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری از کارگاه تولیدی مددجویی به‌نام تعاونی سپید در شهرستان کبودراهنگ با هزینه 400 میلیون ریالی و همچنین کارگاه تولیدی کفش در شهرستان بهار با هزینه 500 میلیون ریال از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در این ایام است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه چند مرکز غیردولتی و دو مؤسسه ارتقای خدمات پیشگیرانه در ایام مبارک دهه فجر سال جاری در همدان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین اجرای 41 برنامه و افتتاح 15 طرح در حوزه مسکن و اشتغال مددجویان توسط بهزیستی استان را در دست اقدام داریم.

الوند در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه تلاش در جهت افزایش رضایت ارباب‌رجوع و تکریم آن‌ها جزء اصول اساسی سازمان است، یادآوری کرد: در ایام دهه فجر همه برنامه‌ها می‌بایست بدون اسراف و متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور اجرایی شود.

وی به بهره‌برداری از 23 واحد مسکن مددجویی ویژه خانواده‌های دارای دو عضو معلول و سایر مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد، 12 واحد برای خانواده‌های دو معلول و 11 واحد ویژه سایر مددجویان است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان به افتتاح حدود 10 واحد ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های مختلف با مشارکت بخش خصوصی اشاره و ابراز کرد: این مراکز در جهت تسهیل روند ارائه خدمات و گسترش خدمات پیشگیرانه راه‌اندازی می‌شوند.

الوند در پایان این گفت‌وگو، بهزیستی را سازمانی خدمت‌رسان و تسهیل‌کننده ارائه خدمت به معلولان و نیازمندان زیر پوشش دانست و اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه توانبخشی می‌بایست به سمت اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، فراهم کردن زمینه مناسب‌سازی معابر عمومی، ساختمان‌ها و غیره معطوف شود.

کد خبر 13408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد