در رسانه/ ۳۰۰ صندوق خرد زنان در روستاهای ایلام راه‌اندازی می‌شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام از راه‌اندازی ۳۰۰ صندوق خرد زنان در روستاهای این استان خبر داد و گفت: حدود چهار هزار نفر از زنان روستایی در این صندوق‌ها عضو می‌شوند.

زهرا همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صندوق‌ها در ۱۳۰ روستای استان با همکاری بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، امور بانوان استانداری و مجری بخش خصوصی ایجاد می‌شوند.

وی افزود: بهزیستی برای تشکیل ۱۰۰ گروه حدود ۱۰ میلیارد ریال بلاعوض هزینه کرده و در تلاش است با مشارکت گروه‌های مختلف بتواند صندوق خرد زنان را راه‌اندازی کند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: این صندوق‌ها به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، ایجاد اشتغال، استفاده حداکثری از ظرفیت، درگیر کردن خانواده در اقتصاد و توسعه اشتغال‌های خانگی و خرد و کمک به معیشت خانوار راه‌اندازی می‌شود.

همتی گفت: ابتدا کلاس‌های آموزشی توجیهی برای افراد برگزار و سپس افراد آورده اولیه به میزان ۵۰۰ هزار ریال به صورت پس‌انداز و حق عضویت در صندوق ذخیره می‌کنند و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ارزان قیمت برای تقویت و حمایت از این صندوق پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با کمک خیرین بتوان با جذب حمایت‌های مالی آنها این صندوق‌ها تقویت و افراد عضو صندوق بیشتر بتوانند از مزایای آنها بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: افراد عضو صندوق می‌توانند از محل اعتبارات صندوق تسهیلات کم‌بهره بدون ضمانت دریافت و در راستای توسعه کسب و کارهای خانگی خود هزینه کنند.

همتی تاکید کرد: پایداری این صندوق‌ها با عدم قطع پس‌اندازها، پرداخت به موقع اقساط و همچنین فعالیت و نظارت اعضای صندوق بستگی دارد که در صورت تداوم افزایش درآمد خانوارها، بهبود معیشت آنان را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 13373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد