استان سمنان  ا  6000  نفر در سمنان خدمات درمان اعتیاد دریافت کردند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان بهمراه معاون امور اجتماعی و پیشگیری این اداره کل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان طی بازدید مدیر کل و دو تن از معاونین اداره کل بهزیستی استان سمنان از خبر گزاری ایرنا مطرح شد.

 علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ابتدا بیان داشت: ۶ هزار نفر در این استان در سال گذشته از مرکزهای درمان و کاهش آسیب اعتیاد تحت مجوز و نظارت این اداره کل خدمات درمان اعتیاد دریافت کردند. در یک دهه گذشته تعداد معتادان خانم بسیار پایین بود و تعداد بانوان دریافت خدمات کنترل و کاهش اعتیاد از اداره کل بهزیستی ۲ درصد است.

ایزدپور گفت: توجه به قشر آسیب پذیر و توانمندسازی آنان  از مهمترین اهداف  سازمان بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان ادامه داد:در بحث ترک و درمان اعتیاد مهم تین عامل  موفقیت انگیزه و تمایل فرد می باشد که در این راستا ۱۱ مرکز سرپایی، ۱۳ مرکز اقامتی میان‌مدت، ۲ مرکز کاهش آسیب‌ها، ۲ مرکز ویژه پناهندگان و پنج تیم سیار  تحت نظارت این اداره کل به معتادان استان سمنان خدمات می دهند.

وی با بیان اینکه تریاک بالاترین میزان مصرف را در میان مخدرها دارد، گفت: جوانان به مصرف شیشه و گل تمایل بیشتری دارند.

ایزدپور در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش رسانه، بیان کرد: نادیده گرفتن رسانه سبب نادیده گرفتن خود می شود و این امر نشان از قدرت رسانه‌ها دارد.

وی رسانه‌ها را قوه چهارم در کشور معرفی و اضافه کرد: قوه‌های دیگر در کشور برای موفقیت باید با رسانه‌ها ارتباط مستمر داشته باشند.و ایرنا قدرت و تاثیرگذاری قابل توجهی در کشور دارد و ترجمه خبرها به هشت زبان دنیا نشان دهنده این جایگاه است.

ایزدپور گفت: ایرنا برای بسیاری از رسانه‌های دیگر مرجع است و استناد به خبرهای ایرنا با توجه به شعار این خبرگزاری مبنی بر صحت، دقت و سرعت، بسیار عمیق است.

۲۵ تیرماه هر سال در کشورمان ایران "روز بهزیستی و روزتامین اجتماعی" نامگذاری شده است. سازمان بهزیستی کشور، به موجب لایحه قانونی سال ۱۳۵۹ در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.

.

کد خبر 1332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد