ری | 80 درصد کودکان کار از اتباع هستند

مدیر بهزیستی شهرستان ری در نشست خبری گفت: ۸۰ درصد کودکان کار شهرستان را اتباع بیگانه تشکیل می دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری علی نعمتی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام دهه فجر اظهار داشت: متولی جمع آوری کودکان کار نیروی انتظامی است که با حکم قاضی به بهزیستی تحویل و از این طریق کودکان ساماندهی می شوند.
وی با اشاره به حمله حیوان وحشی به یک کودک و آسیب دیدن وی در هفته گذشته افزود: این کودک از اتباع بیگانه بوده که به مجتمع بیمارستان امام خمینی تهران برای درمان اعزام شده است؛ و  کودک پس از درمان برای نگهداری و ساماندهی با حکم قضایی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت.
نعمتی به غربالگری معتادین متجاهر در کمپ های شهرری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ هزار معتاد متجاهر غربالگری شدند که ۱۱ هزار نفر از این افراد متعلق به شهرری هستند و ۹۰ درصد معتادین پس از بهبود مجدد به چرخه اعتیاد بازمی گردند.
به گفته وی، بهزیستی به جامعه ای خدمت می کند که از هر نظر محرومیت، معلولیت و ناتوانی هایی به آنان تحمیل شده  که خود در بروز این مشکلات نقشی نداشتند.
نعمتی با بیان اینکه مطالبه گر جامعه هدف خود است، تصریح کرد: برخی از جامعه هدف این نهاد نیاز به مسکن و برخی هم نیاز به بهبود وضعیت معیشتی به اندازه مکفی دارند و بر اساس وظیفه بهزیستی باید این گروه به حد متوسط رسانده شود.
مدیر بهزیستی شهرستان ری خاطر نشان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جزو موارد مهم و مورد توجه بهزیستی ری به شمار می رود.
نعمتی یادآور شد: پرونده افراد برای دریافت خدمات بهزیستی باید در کمیسیون تعیین شدت و نوع معلولیت بررسی شده و پس از تایید این کمیسیون خدمات دریافت می کنند؛ وافراد در مراکز ذهنی، سالمندان، اوتیسم، روانی مزمن، جسمی و حرکتی در حوزه توانبخشی خدمات دریافت می کنند.
اوی با بیان اینکه بخش مشارکت های مردمی، جلب و جذب در سه زمینه نقدی، غیر نقدی و خدمات با همراهی و مساعدت خیران و موسسات در راستای ارتقای خدمات فعالیت و اهتمام می کند،خاطر نشان کرد: از ابتدای آذر ماه تاکنون ۲۶ زوج از تامین جهیزیه بهره مند شدند و تا پایان سال هم ۳۰ زوج جهیزیه دریافت خواهند کرد.
مدیر بهزیستی شهرستان ری به تامین مسکن مددجویان این نهاد اشاره کرد و اذعان داشت: ۹۵ واحد مسکونی با اعتبار ۲۷۷ میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون به مددجویان بهزیستی ری واگذار شد.
وی تصریح کرد: ۱۳۵ مددجو برای دریافت تسهیلات به بانک ها و ۸۰ نفر هم برای اشتغال به کارفرمایان معرفی و همچنین مراسم جشن تکلیف برای مراکز شبه خانواده برگزار شد.
نعمتی افزود: معابر ری برای معلولان به درستی مناسب سازی نشده و این قشر با مشکل مواجه هستند.

کد خبر 13316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد