قزوین | ۴۰۰ زوج قزوینی در انتظار پذیرش فرزندخوانده هستند

حقیقی گفت: تعداد زیادی از زوجین متقاضی دریافت کودک، پشت نوبت هستند که در استان قزوین نزدیک به ۴۰۰ زوج متقاضی فرزندخواندگی، در پشت نوبت قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، هدی حقیقی  در نشست خبری که روز (دوشنبه ۱۷ تیر) به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی پسر بالای ۱۴ سال امین قزوین برگزار شد، بیان کرد: معاونت امور اجتماعی در سه حوزه کودکان، زنان و آسیب دیدگان اجتماعی فعالیت دارد که در حوزه کودکان، بهزیستی از کودکان شش ماهه تا شش سال و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست حمایت و نگهداری می کند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین ادامه داد: ۱۱۴ مهد کودک در سطح استان قزوین فعالیت دارند و چهار مرکز رفاه در استان وجود دارد که به تازگی برای آنها مجوز صادر شده و می توانند کودکان بالای ۶ سال را هم نگهداری کنند.

وی عنوان کرد: در مراکز شبه خانواده یا شیرخوارگاه هم کودکان بدسرپرست و بی سرپرست نگهداری می شوند که در سال ۹۶ تعداد ۱۶۶ کودک در این مرککز نگهداری می شدند که این آمار در سال گذشته به 201 کودک رسیده است که سال گذشته 73 کودک از این مراکز ترخیص شدند.

حقیقی اعلام کرد: تعداد زیادی از زوجین متقاضی دریافت کودک پشت نوبت هستند که در استان قزوین نزدیک به ۴۰۰ زوج متقاضی فرزندخواندگی، در پشت نوبت قرار دارند؛ سال گذشته ۱۸ کودک به عنوان فرزند خوانده تحویل خانواده ها شدند که این زوج ها باید شرایط لازم را داشته باشند از جمله اینکه پنج سال از زندگی مشترک آنها بگذرد و صاحب فرزند نشده باشند.

وی با اشاره به زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: در استان قزوین ۲ هزار و ۳۱۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی مستمری دریافت می کنند و ۹۹۳ نفر از این زنان بیمه اجتماعی بوده و به ۳۶۷ خانوار دارای فرزند چند قلو کمک می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۱۶ گروه همیار زنان در قزوین عنوان کرد: گروه های همیار زنان، گروه های پنج نفری از زنان سرپرست خانوار هستند که با اعطای کمک ۳۰ میلیون تومانی در حوزه های مختلفی اشتغال ایجاد کرده و فعالیت می کنند.

وی به فعالیت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: ۸۳ مددکار در حوزه اورژانس اجتماعی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که بالغ بر ۲ میلیارد تومان در سال صرف هزینه های جاری و حقوق پرسنل و سایر هزینه های این حوزه است.

حقیقی خاطر نشان کرد: امروزه در همه شهرستان ها اورژانس اجتماعی داریم و در شهرستان آوج هم در هفته بهزیستی این اورژانس اجتماعی افتتاح می شود.

وی با اشاره به حضور ۶۷ زن در سال گذشته در خانه امن عنوان کرد: میزان اقامت این افراد حدود چهار ماه است که اگر فرآیند بازگشت فرد به خانه مهیا نشود مدت زمان حضور ممکن است افزایش یابد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته راه اندازی سامانه تصمیم است که با این کار تجمیع تمام پرونده های طلاق در یک مرکز انجام می شود و سال گذشته همزمان با هفته دولت این سامانه در قزوین افتتاح شد که اکنون ۱۰ مرکز مشاوره خصوصی با این سامانه در قزوین همکاری می کنند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی از افراد دارای اختلال هویت جنسی کاملا حمایت می کند به طوری که در سال های ۹۶ و ۹۷، ۱۴ فرد دارای این اختلال مورد حمایت قرار گرفتند

کد خبر 1331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد