اجرای طرح همیار مادر و کودک همزمان با دهه فجر در ایلام کلید خورد

اجرای طرح همیار مادر و کودک همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان ایلام کلید خورد و اجرای این طرح آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، مدیر کل بهزیستی ایلام در کارگاه آموزشی منطقه ای تربیت مدرس ویژه این طرح که امروز سه شنبه با حضور کارشناسان و تسهیلگران استانهای فارس، هرمزگان، بوشهر و ایلام برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات این استان پایین بودن میزان تاب آوری مردم است که ریشه در دلبستگی نا ایمن دوران نوزادی و کودکی دارد.

زهرا همتی بیان کرد: دلبستگی نا ایمن زمینه بروز آسیبهای اجتماعی نظیر خودکشی، افسردگی و غیره در دوران نوجوانی و جوانی افراد شده و آنان را در معرض بسیاری از آسیبها قرار می دهد.

وی با ذکر اینکه ایجاد ایمنی و دلبستگی بین مادر و کودک از راهکارهای مهم پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است، اظهار کرد: یکی از اصولی ترین روشها برای افزایش تاب آوری و ایجاد دلبستگی ایمن در افراد حفظ سلامت روحی و روانی مادران در دوران بارداری است تا توانایی کنترل اضطراب، افسردگی خود را یافته و در آرامش کامل فرزندان خود را پرورش دهند.

وی بیان کرد: بدون شک پیوند و ایجاد رابطه سالم بین مادر و کودک در رشد روانی و اجتماعی افراد و سلامت زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

معاون فرهنگی، پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام در خصوص این طرح توضیح داد: هدف از اجرای این طرح ارتقا سلامت روانی، اجتماعی مادران در معرض آسیب به همراه کودکان آنها و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای روانی، اجتماعی این مادران است.

فرمان عزیزنیا جامعه هدف این طرح را مادران باردار 4ماهه به بالا و در معرض آسیب عنوان کرد که در اجرای این طرح توسط تسهیلگران پایگاه های سلامت اجتماعی بهزیستی شناسایی و اطلاعات آنها جمع آوری می شود.

وی اظهار کرد: این مادران برای دریافت خدمات لازم از طریق این پایگاه ها به معاونت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ادارات بهزیستی معرفی می شوند.

وی ویژگی های جامعه هدف این طرح را زنان باردار مناطق کم برخوردار یا دارای فرزندان معلول یا همسر بیمار روانی مزمن، زنان دارای همسران معلول یا کم توان ذهنی و یا زنان داررای فرزندان اختلالات فراگیر رشدی، زنان دارای همسر بیمار اعتیاد،زنان بیمار معتاد باردار یا زنان باردار مناطق کم برخوردار معرفی شده توسط پایگاه های سلامت اجتماعی، زنان دارای فرزندان با اختلالات ژنتیک یا کم بینا و کم شنوا و زنان باردار معرفی شده از مراکز مشاوره عنوان کرد.

پایان/

کد خبر 13309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد