افتتاح اولین مرکز اتیسم در سفر یک روزه مدیرکل بهزیستی استان بمناسبت دهه فجر به شهرستان شاهرود

اداره کل بهزیستی استان سمنان در تلاش است که خدمات توانبخشی علی الخصوص به جامعه هدف اتیسم را در همه ی شهرستانها ی تابعه گسترش دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان  در سومین روز از دهه مبارکه فجر علیرضا ایزدپور  مدیر کل بهزیستی استان سمنان به اتفاق  احمد پیوندی معاون توانبخشی سفر یک روزه به شهرستان شاهرود داشت.

 در سفر مدیر کل بهزیستی استان سمنان  به شهرستان شاهرود ساختمان اداری مرکز شبانه روزی دختران سمیه و اولین مرکز اتیسم تحت نظارت بهزیستی در شهرستان شاهرود افتتاح شد.

مرکز توانبخشی ویژه دختران کم توان ذهنی سمیه تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با دارا بودن ۱۴ نیروی متخصص خدمات تخصصی نگهداری حمایتی و دیگر خدمات توانبخشی را به ۴۰ مددجوی  بالا ی ۱۴ سال، ارائه می دهد که ساختمان اداری این مرکز با اعتبار و هزینه کرد حدود شش میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است  و در ایام دهه فجر  افتتاح شد.

افتتاح اولین مرکز توانبخشی اتیسم تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با هزینه بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال از دیگر برنامه های حضور مدیر کل در شهرستان شاهرود بود.

علیرضا ایزدپور در آئین افتتاح این مرکز اظهار داشت:اداره کل بهزیستی استان سمنان در تلاش است که خدمات توانبخشی علی الخصوص به جامعه هدف اتیسم را در همه ی شهرستانها ی تابعه گسترش دهد تا جامعه هدف بتوانند به تسهیل از خدمات این بخش برخوردار شوند و این اداره همچنان پیگیر برقراری یارانه این مرکز و دیگر مراکز است.

ایزدپور از صبر و بردباری خانواده های دارای  فرزند اتیسم تقدیر و تشکر کرد و  افزود: ارائه خدمات تخصصی توانبخشی به جامعه هدف بهزیستی  نیازمند همراهی و همکاری خانواده های مددجویان تحت پوشش می باشد.

برگزاری نشست صمیمی مدیر کل و معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان با خانواده های دارای فرزند اتیسم از برنامه های این سفر بود که خانواده ها ی این مددجویان مسائل و مشکلات و خواسته های  خود را  با مدیر کل بهزیستی مطرح نمودند.

نشست تخصصی مدیر کل بهزیستی استان سمنان و هیأت همراه با هیات امناء موسسه خیریه ثامن الائمه از دیگر برنامه های مدیر کل در شهرستان شاهرود بود و هیات امناء این موسسه هم مسائل و مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

موسسه خیریه ثامن الائمه دارای مجوز سالمندان از اداره کل بهزیستی استان سمنان  می باشد که از ۶۳ سالمند به تفکیک ۲۴ مرد و ۳۹ خانم با دارا بودن ۴۰ پرسنل در حال نگهداری و ارائه خدمات به مردم شهرستان شاهرود است.

در ادامه سفر مدیرکل و معاون توانبخشی اداره کل در جشن انقلاب ویژه مهدهای کودک در شهرستان شهرستان شاهرود شرکت کردند.

 

کد خبر 13289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد