برگزاری جشنواره غذاهای محلی در کامیاران

به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، جشنواره غذاهای محلی(سنتی) در محل سالن کانون ولایت شهرستان کامیاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان جشنواره غذای محلی و سنتی، با حضور فرماندار، مشاور فرماندار،اعضای شورای شهر، چند تن از روسای ادارات، کارشناسان شبکه بهداشت و رییس و پرسنل اداره  بهزیستی این شهرستان برگزار گردید.

در این جشنواره شصت نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش با پختن غذاهای محلی نظیر آش رشته، آش دوغ، دولمه ، کوفته ، نان محلی و... به رقابتی دوستانه در محیطی شاد و صمیمی پرداختند.
فرماندار شهرستان کامیاران در حاشیه این برنامه با اشاره به اهمیت تغذیه سالم و فواید غذاهای بومی محلی در ارتقاء شاخص های سلامت گفت : هدف از این جشنواره شناساندن غذای بومی و محلی و ترویج این نوع غذاها به عنوان تغذیه سالم و یکی از عوامل مطرح در گردشگری است.

ابراهیمی رییس اداره بهزیستی بعد از خوشامد گویی به میهمانان و تبریک دهه ی مبارک فجر، هدف از اجرای چنین مراسماتی را تقویت روحیه نشاط و شادابی و همچنین ترویج فرهنگ استفاده ازغذاهای سالم دانست و افزود: امید است در راستای اجرای چنین برنامه هایی  زنان سرپرست خانوار و مددجویان بتوانند استقلال و عزت نفس خویش را بیش از پیش  حفظ نمایند و زمینه بازتوانی و اشتغال خویش را فراهم کنند.
در پایان بعد از چشیدن غذاها و امتیاز دهی توسط کارشناسان شبکه بهداشت جوایزی از طرف اداره بهزیستی شرکت کنندگان اهدا گردید.

 

کد خبر 13269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد