افتتاح اولین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین در شهرستان ایجرود

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح اولین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی با نام طلوع رهایی ایجرود و یک واحد مسکونی و یک طرح اشتغالزایی مددجویی همزمان با ایام الله دهه فجر در شهرستان ایجرود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی با اشاره به این که این مرکز اقامتی با ظرفیت 30 بیمار در روستای کوسه لر از توابع شهرستان ایجرود فعالیت خود را آغاز نموده است ،یادآور شد: در حال حاضر 18 بیمار تحت درمان در این مرکز می باشند.

وی افزود: مرکز اقامتی طلوع رهایی ایجرود در نظر دارد ضمن درمان بیماران در زمینه اعتیاد برای افراد اشتغال زایی نیز ایجاد کند که این زمینه کارگاههای قلم زنی نیز به همت این مرکز به همکاری مسئولان در شهرستان ایجرود ایجاد خواهد شد .

محمدی به خدماتی که اداره بهزیستی شهرستان ایجرود در زمینه حمایت از بهبود یافتگان در شهرستان دارد اشاره کرد و گفت: اعطای یاری برگ درمان برای معتادین در حال ترک بی بضاعت، حمایت از بهبود یافتگان و معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات اشتغال زایی در زمینه های دامداری و فرشبافی و ... ، حمایت از خانواده های معتادین در حال ترک بی بضاعت، معرفی بهبودیافتگان از اعتیاد به فنی و حرفه ای شهرستان جهت حرفه آموزی  و ایجاد اشتغال از اقداماتی است که برای این افراد توسط اداره بهزیستی شهرستان ایجرود انجام گرفته است.

وی  با اشاره به اقدامات  این اداره در زمینه مسکن مددجویی نیز افزود : 9 واحد مسکن دو معلول روستایی نیز در سال جاری برای مددجویان ایجاد شده است و  مبلغ 330 میلیون ریال نیز به عنوان کمک هزینه احداث واحد مسکونی به هر واحد اختصاص یافته و 4 واحد مسکن مددجویی تحت پوشش بهزیستی نیز برای افراد آسیب دیده از سیل سال جاری در این شهرستان احداث شده است .

گفتنی است به مناسبت دهه مبارک فجر  کلیه افتتاح های این شهرستان با حضور استاندار زنجان صورت گرفت و دکتر حقیقی به همراه مسئولان شهرستان ایجرود از منزل مددجوی جسمی و حرکتی تحت پوشش بهزیستی در روستای هلیل آباد از توابع شهرستان ایجرود نیز بازدیدنمود .

کد خبر 13261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد