نزدیک به 2 هزار و دویست کودک ایجرودی غربالگری بینایی شدند

زنجان | رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود گفت : از آغاز اجرای طرح غربالگری بینایی در سالجاری تا کنون بیش از دو هزار و 187 نفر از کودکان 3 تا 6 سال شهرستان ایجرودی در سال جاری تحت غربالگری بینایی قرار گرفته اند .


به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ایجرود رضا نوروزی با اعلام این خبر گفت :  این طرح در دو سطح شهری و روستایی به اجرا در آمده است  و از این تعداد 146  نفر در شهرهای زرین آباد و حلب و 2020 نفر نیز در  75روستای این شهرستان مورد معاینه قرار گرفتند .

وی تصریح کرد : در طی اجرای این برنامه  21 نفر از کودکان3 تا 6 سال شهرستان شناسایی شده و جهت درمان و تشخیص نهایی به پزشک متخصص معرفی شدند .

نوروزی  با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی به وسیله دستگاه  بینایی سنجی در این شهرستان اجرا می شود، افزود: افزایش میزان دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بویژه در مناطق محروم و صعب العبور و افزایش تعداد کودکان تحت پوشش برنامه و ارتقاءکارایی و اثر بخشی پایگاههای دائمی  از جمله مزیتهای استفاده از دستگاه بینایی سنجی در اجرای طرح غربالگری می باشد .

نوروزی یادآور شد  : پایگاه دائمی غربالگری بینایی بصورت متمرکز در محل مجتمع خدمات بهزیستی کوثر در طول سال آماده ارائه خدمات به کودکان 3 تا 6 سال می باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود خاطرنشان کرد :در سال گذشته دو هزار و 66 تن از کودکان 3 تا 6 سال شهرستان ایجرود در قالب اجرای طرح غربالگری بینایی مورد سنجش قرار گرفتند.

کد خبر 13256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد