افتتاح  خانه کوچک معلولین ذهنی خفیف  بیت العلی در شهرستان فراهان

همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر خانه کوچک معلولین ذهنی خفیف بیت العلی در شهرستان فراهان با حضور اکرمی معاون سیاسی وامنیتی استانداری مرکزی ، سجادی مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری مرکزی ، دکتر امینی مدیرکل ، خزاعی پور فرماندار شهرستان فراهان و نوروزی معاون توانبخشی افتتاح گردید.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود : این خانه با کسب مجوز از بهزیستی راه اندازی شده است و در آن به فرزندان معلول ذهنی خفیف در رده سنی 2 سالگی به بالا  خدمات ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در این خانه کوچک طبق دستورالعمل۱۰نفر پذیرش می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان نمود :  فرزندان در این خانه علاوه بر برخورداری از اقدامات مراقبتی با رضایت قیم از خدمات مهدهای کودک، مدارس و مراکز روزانه توانبخشی، خدمات درمانی و توانبخشی خارج از خانه بهره مند می‌شوند.

امینی گفت: همچنین معلولان ذهنی عضو خانه کوچک تحت آموزش‌های متنوع در زمینه‌های رشدی و مورد نیاز قرار می‌گیرند.

وی هدف از راه اندازی این خانه کوچک را مشارکت در انجام شخصی به منظور تقویت حس مسئولیت پذیری متناسب با سن و توانمندی و امکان زندگی مستقل فرزندان بیان کرد.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه حس مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی از طریق این خانه ها آموزش داده می شود تصریح کرد: این افراد تا بعد از ایجاد اشتغال و ازدواج از طریق این خانه ها حمایت می شوند.

ایشان با بیان اینکه در این خانه ها آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت های زندگی ارائه می شود تصریح کرد: این خانه ها سبب استقلال بخشی این افراد در جامعه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در پایان  اظهار داشت : این مرکز با هدف ایجاد اشتغال در بین 3 نفر و با اعتباری بالغ بر 100000000ریال افتتاح  گردید.

کد خبر 13245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد