٨٠٠نفر از خدمات اورژانس اجتماعی ایرانشهر بهره‌مند شدند

ییس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ٨٠٠ نفر از شهروندان این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی بهره‌مند شدند.

ابراهیم نرماشیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه هدف اورژانس اجتماعی زوج‌های متقاضی طلاق، زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند، دختران و پسران فراری از منزل و کودکان آزار دیده هستند.

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی به عنوان مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب به منظور جلوگیری از انحراف مجدد آنان فعالیت می‌کند.

ریس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه هر روز با شکل جدیدی از آسیب‌ها در جامعه روبه رو هستیم نیاز است دانش و آگاهی مردم نسبت به این مسائل افزایش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: تمام خدمات روان درمانی، مشاوره‌ای و خدمات تخصصی به جامعه هدف به صورت رایگان ارائه می‌شود.

نرماشیری با اشاره به نقش اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب‌های خانوادگی از جمله طلاق اظهار داشت: تمام پرونده‌های طلاق از سوی اورژانس اجتماعی بررسی می‌شود به طوریکه با انجام فعالیت‌های مشاوره‌ای و ارائه خدمات مشورتی نقش قابل توجهی در کاهش آمار طلاق داشته است.

وی بیان کرد: اعتیاد یکی از عوامل مهم از هم پاشیدگی بنیان خانواده در منطقه است که باید با توزیع کنندگان موادمخدر با هدف حفظ ارکان خانواده به صورت جدی برخورد شود.

 کارشناس اورژانس اجتماعی ایرانشهر نیز گفت: اورژانس اجتماعی یکی ازبرنامه‌های سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

سمیه نارویی افزود: این برنامه درجهت کنترل و کاهش بحران‌ها وآسیب‌های اجتماعی است که تلاش می‌کند جایگزین مداخلات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی باشد. 

وی ادامه داد: این مرکز اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی درآینده انجام می‌دهد.

این کارشناس اجتماعی گفت: اصول اورژانس اجتماعی شامل کمک به پیشگیری آسیب‌ها در اجتماع، همکاری درون سازمانی و برون سازمانی، انجام کارتیمی، رویکرد علمی در مداخلات، مساله یابی به موقع و توانمندسازی جامعه هدف است.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

کد خبر 13235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد