در رسانه/ رسیدگی به محرومان از برجسته ترین ویژگی انقلاب اسلامی است

ایلام- ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: توجه به اقشار مستضعف و محروم جامعه از ویژگی های برجسته پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

زهرا همتی روز شنبه به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین اقدام های انقلاب اسلامی ایران حمایت از اقشار نیازمند بوده که تا پیش از پیروزی انقلاب در ساختار تشکیلاتی کشور دیده نمی شدند و در حاشیه قرار گرفته بودند.

وی با تاکید بر اینکه توجه انقلاب به جامعه محرومان ویژه و خاص بوده ادامه داد: تشکیل سازمان بهزیستی یکی از مهم ترین این اقدام ها و با هدف حمایت از جامعه محرومان و افراد با نیازهای ویژه بوده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام تصویب قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان، مصوبه هیات وزیران در حمایت از کودکان، متکدیان، زنان سرپرست خانوار و سایر اقشار آسیب پذیر جامعه و ... را از جمله مهم ترین اقدام های انجام گرفته در طول ۴۱ سال گذشته از سوی مسئولان کشور بوده است.

همتی تاسیس مراکز خاص نگهداری معلولان، سالمندان، کودکان، زنان و دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب، مراکز کاهش طلاق، اورژانس اجتماعی و ... با توجه به تغییراتی که در جهان و به تبع کشور ایران انجام شده را از دیگر دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد که با صرف هزینه های میلیاردی برای افرادی انجام شده که به حمایت جدی نیاز دارند.

ایجاد ۶۳۰ فرصت شغلی برای مددجویان طی یکسال گذشته

وی به مهم ترین اقدام های این اداره کل در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین این اقدام ها ایجاد ۶۳۰ فرصت شغلی برای نیازمندان و مددجویان زیر پوشش این سازمان بوده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین از ساخت  ۱۷۶ واحد مسکونی برای مددجویان خبر داد و گفت: این تعداد واحد در مناطق مختلف شهری و روستایی احداث و تحویل مددجویان شده است.

همتی از جذب ۴۵ میلیارد ریال مشارکت نقدی و غیر نقدی از خیرین در این مدت خبر داد و گفت: مشارکتهای مردمی جذب شده صرف خدمات مختلف مسکن، معیشت، لوازم ضروری زندگی و غیره مددجویان شده است.

وی اجرای طرح های پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی با پوشش عموم مردم  نظیر بینایی سنجی کودکان سه تا ۶ سال، معلولیت های دوره سالمندی، سلامت اجتماعی و مانا به تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر، پرداخت ۱۳۸ فقره وام به بهبود یافتگان به مبلغ بیش از ۴۰ میلیارد ریال، افتتاح سامانه تصمیم (مرکز جامع مراقبت از خانواده)، شبانه روزی شدن فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳، پوشش ۱۰۰ درصدی کودکان مهدهای کودک مناطق روستایی و شهری استان در اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم  به تعداد بیش از ۶۳۰۰ نفر، ساماندهی ۴۰ کودک بی سرپرست و ۱۶۰ کودک کار، تشکیل ۱۰۰ گروه خدمات مالی خرد در مناطق روستایی با هدف اشتغال زنان و دختران و ایجاد  پایگاه  خدمات اجتماعی در شهر ایلام را از دیگر خدمات این سازمان در طول یکسال گذشته برشمرد.

همتی یادآور شد: در این مدت همچنین برقراری بیمه تکمیلی یک هزار زن سرپرست خانوار، افزایش حدود سه برابری حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی به تعداد ۳۸۵ نفر، برقراری مستمری برای اعضا خانواده های با سرپرست معلول برای اولین بار، زیر پوشش قرار دادن ۱۲ هزار مددجوی جدید و واریز کمک هزینه تحصیلی ویژه دانشجویان مددجوی مراکز آموزش عالی دولتی برای نخستین بار نیز انجام گرفته است.

۳۳ هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 13184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد