در رسانه/صندوق خرد زنان، ظرفیتی مناسب برای بهبود معیشت روستاییان است

ایلام- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: راه اندازی صندوق اعتبار خرد زنان روستایی ظرفیت مناسبی برای کمک به بهبود معیشت زندگی خانواده در روستاها و جلوگیری از مهاجرت است.

حیدر نعمتی روز پنجشنبه در نشست بررسی راه اندازی صندوق اعتبار خرد زنان روستایی اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت جامعه اند و حضور و مشارکت آنان در طرح های اقتصادی نقش حائز اهمیتی در ارتقا جایگاه آنان در اقتصاد خانواده و جامعه دارد.
وی افزود: قرار است با همکاری بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و امور بانوان و خانواده استانداری، امور اجتماعی و اقتصادی صندوق های اعتباری خرد زنان در روستاها ایجاد شود که افراد به صورت تعاونی در کنار هم با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت صندوق کسب و کارهای کوچکی راه اندازی می کنند.
معاون استاندار ایلام جلوگیری از مهاجرت به شهر، ایجاد اشتغال، مشارکت زنان در اقتصاد، بهبود معیشت خانواده و همچنین غنی سازی اوقات افراد و توسعه کسب و کارهای خرد و رونق تولید را از اهداف این طرح برشمرد.
نعمتی گفت: با توجه به قانون مشاغل خانگی شهرداری ها موظف اند نمایشگاه، بازارچه های روزانه، محلی و دایمی را برای عرضه مستقیم محصولات ایجاد کنند که این افراد محصولات خود را بدون واسطه عرضه و بفروش برسانند.
وی اظهار داشت: ظرفیت های بکری در روستاها در حوزه کشاورزی داریم که با تشکیل این گروه ها می توان از آن در راستای توسعه اقتصادی خانواده بهره گرفت.
معاون اقتصادی استاندار ایلام از مجری طرح راه اندازی صندوق اعتبار خرد زنان روستایی خواست کممطابق دستورالعمل اجرایی اقدام لازم در راستای راه اندازی این صندوق ها را انجام دهد.
نعمتی اضافه کرد: می توان با تلفیق علم ، هنر و فناوری در ایجاد صنایع دستی نو که دارای بازار مصرف باشد تلاش کرد و با خلاقیت بیشتر صنایع دستی پر مصرفی ایجاد کرد.
وی هنچنین از مجریان کسب و کارهای خرد نیز خواست فنون بازاریابی را آموزش داده و مشارکت افراد در این زمینه را نیز ارتقا دهند.
مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست گفت: قرار است بهزیستی استان با حمایت صندوق کار آفرینی امید ۱۰۰ صندوق اعتباری خرد روستایی در مناطق مختلف ایجاد کند.
زهرا همتی اظهار داشت: هم اکنون در ۱۳۰ روستا گروه هایی تشکیل شده و چهار هزار نفر از جمعیت زنان در قالب ۳۰۰ گروه تشکیل شده اند.
وی تاکید کرد: ابتدا زنان آموزش های لازم در این زمینه را می آموزند، سپس صندوق ایجاد و صندوق کارآفرینی امید نیز با تسهیلات ارزان از این صندوق حمایت می کند.
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: افرادیکه عضو صندوق هستند یکبار حق عضویت پرداخت کرده و از مزایای تسهیلات کم بهره صندوق در راستای توسعه مشاغل خرد خود استفاده می کنند.
نعمتی تاکید کرد: چون خود افراد عضو صندوق هستند و در روستا تسهیلات تنها برای توسعه مشاغل خود دریافت می کنند از انحراف تسهیلات نیز پیشگیری می شود.
وی ابراز امیدواری کرد این طرح محل درآمدی برای کمک به بهبود معیشت خانوارهای روستایی شود.

کد خبر 13167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد