نقش مددکاری در بهزیستی کمرنگ است/ تاکید بر راه‌اندازی مهندسی اجتماعی در بهزیستی/ پیشنهاد عنوان « بهزیستی» از سوی شهید بهشتی

آئین تجلیل از جانبازان حادثه هفتم تیر با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در ستاد مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، آئین تجلیل از جانبازان حادثه هفتم تیر با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «احمد فیاض‌بخش» مشاور سازمان بهزیستی کشور، «حبیب‌الله رحیمی‌شیخ» مشاور امور ایثارگران بهزیستی کشور در ستاد مرکزی برگزار شد.

«وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، ۸ سال جنگ تحمیلی و حادثه هفتم تیر، شهید فیاض‌بخش را پیشکسوت و بنیانگذار بهزیستی معرفی کرد و گفت: اگر خدمات بزرگی را در بهزیستی شاهد هستیم، مدیون شما عزیزان است؛ در بدو ورودم به سازمان، عملکرد بهزیستی در ۳۹ سال فعالیت را احصاء کردیم و در قالب کتاب جامع منتشر شد و سعی خواهیم کرد براساس ماموریت‌های محوله به وظیفه خود عمل کنیم.

نگارش تجارب یک مددکار در ۳۰ سال خدمت

در ادامه «ناصر علیخانی» جانباز حادثه هفتم تیر و مدیرکل آسیب‌دیدگان اجتماعی در دوره تصدی شهید فیاض‌بخش بر استفاده از تجارب و علم پیشکسوتان در حوزه سلامت اجتماعی تاکید کرد و گفت: تجارب سی‌ساله خود را در بهزیستی با مددکاری برای افراد آسیب‌دیده نگارش کردم و امیدوارم در چاپ این کتاب بتوانم حمایت سازمان را به همراه داشته باشم.

علی‌رغم حضور مددکاران، نقش مددکاری در بهزیستی کمرنگ است

«سید جلال ساداتیان» یکی دیگر از جانبازان حادثه هفتم تیر و مدیرکل مشارکت‌های مردمی و رئیس ستاد جبهه و جنگ در دوره تصدی شهید فیاض‌بخش در ادامه با بیان اینکه نقطه قوت سازمان بهزیستی کشور مددکاری اجتماعی است، افزود: منشاء شکل‌گیری بهزیستی فعالان سیاسی بودند که از شاگردان شهید بهشتی بودند که در نگاه مدیریتی بر «متخصص متعهد» و یا «متعهد متخصص» معتقد بودند.

وی با بیان اینکه در بدو تشکیل سازمان بهزیستی کشور بالغ بر ۱۳ هزار کودک بی‌سرپرست به ما واگذار شد، ادامه داد: محوریت بهزیستی مددکاری اجتماعی است اما علی‌رغم حضور مددکاران، نقش مددکاری در بهزیستی کمرنگ شده است که قطع به یقین این تضعیف در روند زمان اتفاق افتاده است و تنها راه نجات تعامل بیشتر با نهادهای آموزشی متولی تربیت مددکار و حضور پررنگ مددکاران است.

تاکید بر راه‌اندازی مهندسی اجتماعی در بهزیستی

در ادامه «حسین صادقی نیارکی» جانباز حادثه هفتم تیر و مددکار اجتماعی در دوره تصدی شهید فیاض‌بخش با انتقاد از حضور متکدیان و سوء استفاده باندهای مافیایی برای تکدی‌گری کودکان، بر اسلامی شدن چهره پایتخت تاکید کرد و گفت: متاسفانه در این دوران برچسب کودکان کار و خیابان به این افراد می‌زند که اصلاً تابعیت ایرانی ندارند و حتی افرادی بدون هیچ ساماندهی در خیابان به نفع کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست پول جمع می‌کنند؛ این در حالی است که باید یک مهندسی اجتماعی راه‌اندازی شود.

پیشنهاد عنوان « بهزیستی» از سوی شهید بهشتی

«محمدحسن اصغرنیا» یکی دیگر از جانبازان حادثه هفتم تیر و قائم مقام و معاون اداری و مالی در دوره تصدی شهید فیاض‌بخش با بیان اینکه با ادغام ۲۶ نهاد و ارگان، سازمان بهزیستی کشور با تلاش‌های شهید فیاض‌بخش و دکتر لواسانی شکل گرفت، گفت: دکتر بهشتی جهان‌بین و جهان‌دیده بود؛ او فردی مبتکر بود چراکه در زمان نام‌گذاری کلمه welfare به معنای بهزیستی را پیشنهاد دادند. در حال حاضر باید بازگشتی به خویشتن خویش داشت یعنی باید در میان مردم رفت و بازدیدها را سرلوحه کار خود قرار دهید.

یادآوری می‌شود، رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان این نشست صمیمی با اهداء لوح از «ناصر علیخانی»، «سید جلال ساداتیان»، «حسین صادقی نیارکی»، «محمدحسن اصغرنیا» و «ابوالفضل اجاره‌دار» تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد