ری | سومین جلسه شورای مناسب سازی شهرستان ری برگزار شد

سومین جلسه شورای مناسب سازی در فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  بهزیستی شهرستان ری، سومین جلسه شورای مناسب سازی در تاریخ  با ریاست معاون عمرانی فرمانداری ویژه و دبیری بهزیستی  با حضور نمایندگان شهرداریها، بخشداریها و سایر ادارات تابعه در محل فرمانداری تشکیل شد.
 ناصرموسوی معاون عمرانی فرمانداری به اهمیت موضوع مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و مبانی قانونی آن طبق مصوبات هیائت دولت اشاره و بر اهتمام لازم در اقدامات شایسته و بایسته مناسب سازی فضاهای شهری و روستایی اعم از ساختمانها،  محیط های عمومی  وسامانه های حمل و نقل تاکید کرد.
علی نعمتی مدیر بهزیستی و رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی شهرستان ری گفت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و فصل دوم آن  به اماکن و معابر و دسترس پذیری برای این افراد را در بردارد  و بر اساس این قانون  ادارات تابعه در اجرای  آن موظف هستند. تحقق اهداف مناسب سازی نیاز به مشارکت همگانی دارد.
مدیر بهزیستی ری انجام اقدامات مفاد آئین نامه و دستورالعمل مربوطه را نه تنها  وظیفه دولتی  و اداری بلکه امری اخلاقی – انسانی ذکر کرد و ضمن ارائه عملکرد دبیرخانه مناسب سازی در سال 97 و اعلام  نتیجه ارزیابی وضعیت مناسب سازی و دسترس پذیری ادارات تابعه شهرستان ری و نتایج امتیازت این ادارات در جشنواره شهید رجایی خواستار  توجه و بهبود شرایط حضور افراد دارای معلولیت در تمامی عرصه های زندگی اجتماعی در جامعه شد.
شایان ذکر است: با توجه به تاکید و حساسیت رئیس و دبیر شورا در راستای  تحقق و پیشبرد اهداف و به ویژه اقدامات عملی و اجرایی محورهای دستورالعمل  به منظور رفع موانع و دسترسی افراد دارای معلولیت، در پایان جلسه مصوبات درخور توجه و مناسب مورد تصویب قرار گرفت ومقرر شد اجرای آن توسط ادارات تابعه و دبیرخانه ستاد مناسب سازی شهرستان پیگیری و نتایج آن در جلسه آتی ارائه شود؛ سپس نمایندگان شهرداریهای تابعه، بانکها و سایر نهادها درخصوص عملکرد مناسب سازی معابر و اماکن عمومی حوزه های مرتبط خود گزارشی ارائه کردند.

کد خبر 13118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد