۳۵ خانوار چند معلولی کردستان دهه فجر صاحبخانه می‌شوند

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با ایام دهه مبارک فجر، ۳۵ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای چند معلول در استان ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهاد عزیزی معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان اظهار داشت: ۲۳ واحد از این تعداد برای خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا و ۱۲ واحد نیز برای خانوارهای تک معلولی و زن‌های سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی احداث شده و تحویل آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ واحد از این تعداد شهری و ۱۷ واحد روستایی است، افزود: در مجموع حدود ۳۰ میلیارد ریال برای احداث این واحدها هزینه شده که ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن توسط بهزیستی و مابقی نیز توسط خانوارها تامین شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲۱ خانوار شهری و روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول دیگر در استان پشت نوبت دریافت مسکن هستند، ضمن اینکه زمینه برای ساخت واحدهای روستایی فراهم است اما واحدهای شهری نیازمند تامین اعتبار هستند.

وی همچنین به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان از سوی بهزیستی و موسسات خیریه استان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون محموله‌ای به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از سوی این سازمان برای سیل‌زدگان ارسال شده و علاوه بر این ۳۰۰ میلیون ریال کمک نقدی نیز برای مردم این مناطق جمع‌آوری شده است.

۱۳۰ هزار و ۹۰۱ نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت این استان است.

کد خبر 13102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد