۹۵ درصد خدمات بهزیستی سیستان و بلوچستان توسط سازمان‌های مردم نهاد ارائه می‌شود

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵ درصد خدمات بهزیستی در این استان برون سپاری شده و توسط سازمان‌های مردم نهاد به جامعه هدف ارائه می‌شود

عزیزالله جهانتیغ روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه فعالیت‌های سازمان بهزیستی در سیستان و بلوچستان هزار و ۲۶۵ سمن است که ۹۵ درصد خدمات این سازمان در استان برون سپاری شده و توسط سازمان‌های مردمی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۴ پروانه فعالیت سازمان مردم نهاد امسال صادر شده است افزود: این مجموعه‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جهت ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر به بهزیستی کمک می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: اشتغالزایی و چابک‌سازی بیش از پیش فعالیت‌های دولت از مزایای سازمان‌های مردم نهاد است که با توجه به افزایش خدمات طرح و برنامه‌ها حضور سمن‌ها باعث شده تا امورات و خدمات این نهاد سرعت و دقت بیشتری پیدا کند.

وی بیان کرد: سمن‌ها برخواسته از بطن جامعه و از عامه مردم ایجاد می‌شوند و این مساله خود به خود منجر به افزایش سطح اعتماد عمومی شده و شفاف سازی امورات را برای مرکز آسان‌تر کرده است.

جهانتیغ ادامه داد: وظایف بهزیستی حول مددجو و توانخواه است که در هر ۱۱۸ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان نسبت به خدمتی که ارائه می‌شود آموزش متناسب با آن خدمت را نیز به خانواده می‌دهیم تا تاثیر لازم را داشته باشد که خود نوعی جلب مشارکت اجتماعی است.

وی ادامه داد: در همین زمینه باید روی تعهد به مسوولیت‌پذیری اجتماعی در جامعه کار کنیم و این موضوع باعث جذب ظرفیت‌ها شده و خلاء‌های موجود را رفع خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه مراکز و خیریه‌ها بحث توسعه مطرح است که نتیجه آن بالا رفتن کیفیت خدمات و رضایتمندی جامعه هدف را در پی خواهد داشت و در این زمینه مراکزی به عنوان حرفه و شغل و مراکز خیریه دیگری نیز به عنوان کمک به همنوعان خود فعالیت می‌کنند.

وی مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های بهزیستی در سیستان و بلوچستان را ارتقای سمن‌ها، کمک به هزینه‌های بیمه‌ای کارکنان، اعطای تسهیلات و افزایش یارانه سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: در نظر داریم با گسترش اقدامات در حوزه فعالیت‌های پیشگیری، آسیب‌های اجتماعی، توانبخشی معلولان و جلب حداکثری مشارکت‌های مردمی زمینه را برای ارائه خدمات هرچه بهتر بهزیستی در سطح استان فراهم کنیم.

کد خبر 13085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد