سازمان بهزیستی به وزارت بهداشت بدهکار نیست

دکتر مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، به ادعای رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت مبنی بر بدهی ۱۵۰ میلیارد ریالی بهزیستی به این وزارتخانه واکنش نشان داد.

مجید رضازاده معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صحبت‌های رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری وزارت بهداشت مبنی بر بدهی ۱۵۰ میلیارد ریالی بهزیستی به وزارت بهداشت اظهار کرد: در مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر و آیین نامه ماده ۱۶ که مصوبه ستاد است برای درمان معتادان متجاهر تقسیم وظیفه شده است.

وی ادامه داد: معتادان متجاهر پس از جمع آوری از سطح شهر توسط نیروی انتظامی به مراکز غربالگری ارجاع داده می‌شوند تا در یک مرکز نگهداری و درمان شوند، اما بخشی از این معتادان دارای بیماری‌های خاص مانند زخم باز، بیماری‌های عفونی و ... هستند که ابتدا باید بیماری آن‌ها درمان شود و سپس به مراکز بهزیستی یا ستاد مبارزه با موادمخدر برای درمان اعتیادشان منتقل شوند.

رضازاده با بیان اینکه وظیفه درمان بیماری‌های این معتادان بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: اینکه وزارت بهداشت تا چه اندازه به وظیفه اش عمل کرده را می‌توانید از ستاد مبارزه با موادمخدر پیگیری کنید.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی هیچ بدهی به وزارت بهداشت درخصوص درمان بیماری‌های معتادان متجاهر ندارد، چراکه براساس مصوبات، وظیفه درمان آن‌ها برعهده خود وزارت بهداشت است، این میزان بدهی که اعلام شده منطقی نیست و باید اسناد آن را ارائه دهند، اما تاکید می‌کنم سازمان بهزیستی هیچ بدهی به وزارت بهداشت ندارد.

وی درباره کیت آزمایش ایدز بیان کرد: نبود کیت در مراکز بهزیستی به دلیل تحریم‌های ظالمانه است، چراکه در حال حاضر هیچ کیتی در ایران وجود ندارد و این طور نیست که وزارت بهداشت کیت داشته باشد، اما به ما نداده باشد، هرچند نماینده سازمان ملل در ایران در جریان این موضوع است، اما تحریم‌ها دلیل اصلی نبود کیت آزمایش ایدز در مراکز بهزیستی است.

کد خبر 13071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد