سامانه «تصمیم» در جهت کاهش طلاق در همدان راه‌اندازی می‌شود

رئیس بهزیستی همدان از اجرای ۴۱ عنوان برنامه متنوع در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: سامانه «تصمیم» به منظور ارجاع زوجین به مراکز تخصصی مشاوره و منصرف کردن آن‌ها از طلاق راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان، رضا افشاری، رئیس بهزیستی همدان در تشریح برنامه های فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی این اداره اظهار کرد: خدمات رایگان فیزیوتراپی، کاردرمانی، تربیت شنیداری، گفتاردرمانی و روانشناختی با شعار «مشارکت مردم، مشارکت پذیری بهزیستی و با مشارکت شهروندان نیکوکار در برخی از مراکز این اداره ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این خدمات در مراکز بقیه‌الله، مهدیه، مرکز شنیداری نیوشا و مرکز سالمندان حبیب ابن مظاهر، حامیان مهر و خدمات مشاوره رایگان در مرکز در مرکز مشاوره دولتی در طول دهه مبارک فجر ارائه خواهد شد.

افشاری گفت: پس از به صدا درآمدن زنگ انقلاب اسلامی در یکی از مهدهای کودک، «سامانه تصمیم» به منظور ارجاع زوجین به مراکز تخصصی مشاوره و منصرف کردن آنها از طلاق راه‌اندازی می‌شود.

برگزاری ضیافت مردمی ۳۵۰ نفری

وی از ضیافت مردمی ۳۵۰ نفری با کمک نیکوکاران و حضور فرزندان بی‌سرپرست در استقبال از این دهه خبر داد و گفت: بهره برداری از واحد اشتغالزایی ویژه بوم‌گردی، کارگاه‌های خیاطیروستایی زنانه و یک باب باشگاه بدنسازی مردانه با تسهیلات پرداخت شده ۵۰۰ میلیون ریالی برای هر واحد اشتغالزائی دراین دهه انجام می‌شود.

افتتاح مرکز مشاوره «حال خوب»

افشاری اشاره کرد: مرکز مشاوره «حال خوب» از بین ۴ مرکز پیشگیری جدید التاسیس دفتر مشاوره سایبان، موسسه کیمیای نیک اندیشان صبح زندگی و مرکز مشاوره ژنتیک دکتر کسایی افتتاح می‌شوند.

رئیس بهزیستی همدان با اشاره به سایر برنامه‌های این اداره در ایام‌الله فجر از افتتاح مهد کودک شهری ابر سفید خبر داد و گفت: این مهدکودک از بین ۵ مهد جدید شهری و ۲ مهد حاشیه شهر و روستایی در این ایام به افتتاح می‌شوند، همچنین بهره‌برداری از ۵ مسکن مددجوئی روستائی با اعتبار کل ۵۴۰ میلیون ریال از پروژه‌های دیگر این بهزیستی است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه آثار هنری نقاشی، سفال و تولیدات چوبی خط تولید جدید توانیابان ذهنی در محل یادمان عین القضات، جشنواره‌های غذا، جشن تکلیف فرزندان بهزیستی و پرسنل، طرح مطهر برای بانوان نمونه بی‌سرپرست و سرپرست معلول، برگزاری کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت در مناطق محروم و دور از دسترس، مسابقه آزاد شطرنج، تنیس روی میز، پرتاب دارت توانیابان دارای معلولیت جمعیت معلولین در دهه مبارک فجر با اهدای جایزه به نفرات اول تا سوم از دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام دهه فجر است.

افشاری در ادامه گفت: برگزاری جشن های ایام دهه فجر ویژه مددجویان در بیش از ۴۰ مرکز و مهد کودک، دیدار با خانواده‌های افراد دارای معلولیت و موفق، توزیع اقلام مشارکتی به نیازمندان منتخب و همچنین بازدید و دلجوئی از ۶ خانواده معلول ضایعه نخاعی و یا دارای معلولیت شدید و خانواده نیازمند و تحت پوشش دفتر توانمندسازی زنان و خانواده مشتمل بر خانواده ایثارگران که به علت داشتن عضو دارای معلولیت با سازمان ارتباط دارند در نظر گرفته شده است.

یادآوری می‌شود که سازمان بهزیستی ۸۷ وظیفه دارد و بجز حمایت های مالی مستمر، حمایت‌های موردی شامل حمایت تحصیلی- دانشجوئی، اشتغال، مشارکتی و بیمه‌ای، توانبخشی و اجتماعی بهزیستی استان مشتمل بر مهدها، مراکز حرفه آموزی- نگهداری شبانه روزی و روزانه معلولین و سالمندان، مراکز گذری کاهش آسیب و کمپ های ترک اعتیاد، مراکز ماده ۱۶ معتادان متهاجر، پایگاه های سلامت اجتماعی، کلینیک های مددکاری اجتماعی و خانه های شبانه روزی ایتام و کودکان بد سرپرست و همچنین مراکز فوریت های اجتماعی، خط ۱۲۳، مشاوره ژنتیک، خط تلفنی ۱۴۸۰ در محدوده نظارت و پشتیبانی تخصصی و فنی اداره بهزیستی شهرستان همدان قرار دارند.

کد خبر 13051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد