ملارد | طرح کشوری غربالگری بینایی درمهدهای کودک شهرستان ملارد برگزار شد

بیش از 21 هزار نفر در طرحی ملی غربالگری بینایی در شهرستان ملارد معاینه شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی  ملارد، طرح ملی آمبلیوپی برای کلیه کودکان 3-6  سال با همکاری آموزش و پرورش در درمانگاه ها، مراکز پیش دبستانی، مهدهای کودک، مهدهای قرآنی توسط کارشناسان اپتومتریست و بینایی سنج با نظارت دقیق اداره بهزیستی شهرستان ملارد انجام شد.
داود خادم رئیس اداره بهزیستی  ملارد با بیان اینکه برنامه کشوری پیشگیری ازتنبلی چشم ویژه کودکان 3تا6سال است، گفت : سن طلایی برای درمان تنبلی چشم بین 3تا 6سال بوده و چنانچه اقدامات لازم، سریع و به موقع انجام نشود اثربخشی لازم را نخواهدداشت .
وی افزود: جهت هرچه بهتر اجرا شدن این طرح در شهرستان جلسات متعددی با حضور کارشناسان این اداره و نیز کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش برگزار شده است.
داود خادم در ادامه گفت : برش تعیین شده جهت انجام طرح آمبلیوپی در شهرستان ملارد حدود27 هزار و  527 نفر است که تاکنون تعدادی حدود21 هزار و  500 کودک توسط دستگاه و چارت مورد معاینه قرار گرفته اند و کارشناسان این اداره در حال تلاش برای انجام این طرح ملی و دستیابی به برش تعیین شده تا پایان سال 98 هستند.
خادم گفت: در این بیماری یک چشم که به آن چشم تنبل یا آمبلیوپ می گویند، باعث می شود دید مرکزی درکودک به خوبی تکامل پیدا نکند و درمان نکردن آمبلیوپی موجب  کاهش دید تا آخر عمر در فرد مبتلا خواهد بود؛ از آنجایی که پیشگیری از معلولیت  یکی از اهداف اساسی سازمان بهزیستی است کودکی که از نظر بینایی مشکوک تشخیص داده شود به مرحله دوم انتقال و توسط کارشناسان،  بینایی سنجی شده و درمرحله دوم کودک مورد نظر به چشم پزشک ارجاع داده می شود.

کد خبر 13047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد