کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

به ریاست مدیرکل بهزیستی استان سمنان هفتمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان هفتمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست مدیرکل بهزیستی استان سمنان با دستور کار تبین اولویت های و رویکرد های حوزه پیشگیری از اعتیاد و ارائه گزارش برگزار شد. 
حسن ارگی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با  مواد مخدر استان ضمن ابراز خرسندی  از حضور علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان بعنوان ریاست جلسه، بیان داشت:با تجربیات و تلاش وافر آقای ایزدپور بعنوان ریاست جلسه انشالله در آینده ی نزدیک شاهد موفقیتها و گامهای موثری در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان هستیم. 

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان و ریاست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه ضمن گرامیداشت  ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تقارن آن با ایام الله دهه فجر از حضور اعضای کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر در جلسه تقدیر و ابراز داشتند: پدیده اجتماعی اعتیاد با سه رویکرد  مبارزه با مواد مخدر، درمان و پیشگیری از اعتیاد  مواجه است که هر کدام به تناسب جایگاه خود در بخش مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، تخصص علمی می طلبد. 
وی افزود: تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و حضور دستگاههای مرتبط در این شورا نشانگر این است که بحث مبارزه با مواد مخدر از حالت قهری خارج شده و رویکرد فرهنگی و پیشگیری از اهمیت ویژه ای  برخور دار است. 
 مدیر کل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد:  اهمیت ویژه پیشگیری از اعتیاد نسبت به دو محور دیگر  به این دلیل است که ۶۰ الی ۷۰ درصد جمعیت آسیب دیده  در عرصه اعتیاد نیاز به مداخلات روانی، سلامت اجتماعی  و مداخلات پیشگیرانه دارد. خدمات تخصصی در امر پیشگیری از اعتیاد نیازمند برنامه ریزی و شناخت جامعه هدفی که باید از این خدمت بهره مند شوند دارد  و این جز با تحقق خرد جمعی و تعامل دستگاهها ی اجرایی  محقق نمی شود.  
علیرضا ایزدپور در پایان تاکید بر حضور و تعامل بیشتر اعضای کمیته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جهت ارائه خدمات مطلوب و سازنده به جامعه هدف در امر مبارزه با مواد مخدر را خواستار شد. و اعلام داشت:فرصت خدمت رسانی توفیق الهی است که شورا ی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از هرگونه پیشنهاد خلاقانه و سازنده در این امر استقبال می کند. 

در ادامه جلسه معاون سازمان ورزش و جوانان استان گزارشی از روند برنامه های اجرایی این سازمان در امر فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد داشت.

 

کد خبر 13043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد