ری| روند مناسب‌سازی معابر شهرستان ری پایین‌تر از استاندارد ایمنی است

سرپرست بهزیستی شهرستان ری با انتقاد از برنامه تسهیل تردد معلولان در معابر عمومی گفت: در سال‌های گذشته معابر شهرستان ری پایین‌تر از استاندارد ۵۰ درصدی بود و تنها در چند نمونه نمره بالاتر از ۲۰ داده شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، علی‌حسین معین نعمتی امروز در جلسه شورای مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری معابر شهرستان ری اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته شهرستان ری به لحاظ نمره پایین‌تر از استاندارد 50 درصدی برخوردار بود و تنها در چند نمونه نمره بالاتر از 20 داده شده است.

وی بیان کرد: در جامعه جهانی 10 الی 15 درصد از هر جمعیت را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند که از معلولیت‌های جسمی، ذهنی، حسی و بیماران روانی مزمن هستند و با توجه به اینکه کشور ما دارای 83 میلیون جمعیت است می‌توان رویکرد لازم در این مجموعه را بررسی کرد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ری همچنین افزود: تفاوت‌ها در جامعه زیاد است و اغلب اوقات علاوه بر سالمندان، افراد چاق نیز در مجموعه افراد ناتوان قرار می‌گیرند که در آینده‌ای نه چندان دور و تا 1420 نیمی از جمعیت ما در رده افراد کم‌توان قرار خواهد گرفت، لذا اهمیت تصمیم‌گیری‌های فعلی افزایش پیدا می‌کند.

نعمتی تصریح کرد: در راستای حمایت از حقوق معلولان، وظیفه اخلاقی و انسانی ما می‌طلبد که  دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی را با توجه به شرایط محیطی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به لزوم تسهیل حضور معلولان در جامعه گفت: موانع موجود در سطح شهر باعث عدم امکان اشتغال، ازدواج، مشارکت سیاسی و غیره برای قشر معلول می‌شود که در این راستا مناسب‌سازی معابر بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ری ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری باید بر ناوگان‌ها، اماکن عمومی، پایانه‌ها، پارک‌ها و غیره نظارت داشته و همچنین نظام مهندسی در هنگام ارائه پایان کار توجه بیشتری برای افزایش آمار تسهیل در تردد معلولان در معابر برای شهرستان ری داشته باشد.

نعمتی سپس با اشاره به لزوم تعییر نگرش در رویارویی با مشکلات معلولان بیان کرد: اداره بهزیستی وظیفه شناسایی مشکلات را دارد اما در بازدیدهای اداره بهزیستی از سطح شهرستان مشخص شد که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

کد خبر 13042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد