صوت| سازش 15 تا 25 درصدی متقاضیان طلاق پس از مراجعه به مراکز مشاوره بهزیستی

دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبر رادیو از سازش ۱۵ تا ۲۵ درصدی زوج های متقاضی طلاق پس از مراجعه به مراکز مشاوره بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از خبر رادیو، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت ۲۴۲ مرکز مداخله در طلاق در سراسر کشور، گفت:سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار نفر  متقاضی طلاق، به مراکز مداخله در طلاق سازمان بهزیستی در سراسر کشور مراجعه کرده اند. همچنین در ۶ ماهه اول امسال نیز در حدود ۸۵ هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت سامانه تصمیم در ۲۴ استان کشور، افزود: اولویت راه اندازی این سامانه در استانهای بزرگ و کلان شهرهایی بود که نرخ طلاق بالاتری در آنها وجود دارد چراکه این سامانه به منظور کاهش طلاق در کشور راه اندازی شده است.

دکتر مسعودی فرید ضمن تاکید بر سیاست سازمان بهزیستی گفت: اقدامات ارتقایی و پیشگیرانه در تحکیم بنیان خانواده، سیاست ماست که باید عمده فعالیت و تمرکز ما بر این موضوع باشد.

وی همچنین به همکاری خوب قوه قضاییه و حمایت های سازمان اجتماعی کشور با بهزیستی اشاره کرد و افزود: با کمک نهادهای همکار توانسته ایم دستاوردهای خوبی در زمینه کاهش طلاق کسب کنیم که آمار آن در استان های مختلف متفاوت است اما به صورت میانگین بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از زوج های متقاضی طلاق، دوباره به زندگی خود برگشته اند.

کد خبر 13040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =